zondag 20 november 2016

9 december 2016

Meester Klaas  (ICT) wordt op zijn wenken bediend .. 
Mijn bijdrage voor de schoolkrant is helemaal klaar. 

Ook meester Tim kan juichen, want deze morgen heb ik ook onze
'act' voor het kerstfestival neergeschreven.
Het wordt 'Let it snow !' 
En ik heb al een klein ideetje wat het worden zal. 
De collega's zijn alvast heel enthousiast. 

Ook juf Lien (zorgco) krijgt meteen de bestelling 
voor het komende kerstfestival 
op een briefje gepresenteerd: 
30 flessen cava en borrelnootjes !

De puzzel voor het oudercontact is eindelijk rond -
elke ingeschreven ouder kreeg een uur toegewezen. 
Mag ik vragen stipt aanwezig te zijn op het uur van afspraak,
zo verloopt alles vlotjes voor iedereen. 
Dank je ! 

Het is druk op school, heel druk trouwens .. 
de overuren stapelen zich op. 
We rollen van het ene feest in het andere en 
de activiteiten volgen elkaar in sneltempo op. 

Onze klas is bijna helemaal ingericht in een magische kerstsfeer.
Hier en daar ontbreekt nog een detail !

Zo willen mijn kleuters een ster in de top van de kerstboom.
Waar halen ze het ? 
Nu ben ik die ster reeds enkele dagen vergeten maar deze ochtend aan de schoolpoort
krijg ik de vraag opnieuw voorgeschoteld :
En juf, ben je onze ster weer vergeten ?!
Echte sloebers zijn het .. 
En heb je batterijen mee voor de huisjes ? 
Ook dat had ik mijn kleuters beloofd maar door alle drukte heen .. vergeten natuurlijk. 
Maar vandaag heb ik alles bij. 
Mijn kleuters knikken instemmend .. flinke juf. 

In de kring wordt er vrolijk gekeuveld over kerstbomen, lichtjes en kerstballen. 
Een kleutertje laat weten dat de kerstboom thuis nog niet staat.
Reden ? Mama moet nog dweilen.
Een andere kleuter heeft ook nog geen kerstboom in huis..
zaterdag, na de dansles, hoor ik.
Waarop de ander kleuter zegt : Moet jouw mama dan ook nog dweilen ?
Neen hoor, mijn papa moet nog stofzuigen. antwoordt de andere kleuter opnieuw.
Het is best gezellig in K2 en de gesprekjes zijn soms hilarisch. 

En dan gaan we schilderen .. hoe kan je het raden .. een kerstboom ! 







Vrijdag .. fruitdag .. 
We gaan mandarijntjes pellen en dat kunnen we al heel goed ! 


Het weekend staat voor de deur,
een welgekomen weekend want voorbije week was het immens druk in de Tandem.

Fijn weekend, geniet ten volle en tot maandag !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten