zondag 20 november 2016

23 november 2016

Belangrijke mededeling .. 

Beste ouders, 

Om de klaswerking vlot te laten verlopen, wil ik met aandrang vragen om elke communicatie omtrent jouw kleuter te laten verlopen via de juf van je kleuter - in dit geval - Juf Tania.

Heb je een nieuwtje, een berichtje of een mededeling .. 
laat het me weten via het heen-en-weerschrift 
of noteer alles op een goed ouderwets briefje. 

Mondelinge boodschappen aan de schoolpoort
of een sms / mail raken dikwijls vergeten of worden door vergetelheid niet doorgegeven. 
Vervelend, echt waar ! 
Maar hoe kan het ook anders als er elke morgen 80 kleuters door de schoolpoort stappen,
elk met een mededeling oa moet eventjes naar de opvang, moet mee met de bus, wordt opgehaald door .., heeft extra pampers in de schooltas, enz enz enz. 
Wij doen ons best maar soms raakt ons geheugen overbelast .. 
de gevolgen kan je dan wel raden.  
En een briefje is voor ons, kleuterjuffen, een goed geheugensteuntje. 

Dank voor jullie medewerking en laat de briefjes maar komen.
Juf Tania  


Deze ochtend is er amper beweging in de kleuterafdeling.
Een ramp voor de tweede kleuterklas, amper 11 van de 20 kleuters komen opdagen.
Ziek ? Vermoeid ? Of nood aan eens lekker uitslapen ? 
Ik wacht net iets langer dan de andere werkdagen om de dag te starten,
in de hoop dat er nog enkele kinderen zullen binnen druppelen.
Helaas, het zal niet meer voor vandaag zijn. 

En net nu ik een zeer belangrijke telefoon verwacht. 

Papa Freddy (papa van Cynthia) is reeds vroeg in de weer met het schillen van peren.

Deze peren werden vrijdag geleverd voor het Tutti Frutti-project maar waren nog net iets té  hard.
Maar vandaag zijn ze heerlijk ! 
Gelukkig is papa Freddy er steeds om dit klusje voor ons te klaren. 
Dank je !! 



Onze kleuterpoetsvrouw was voorbije maandag jarig
 en heeft vandaag voor haar kleuterjuffen een traktatie bij.
Ze verwent ons met allerlei lekkers ! Neen, ze vergeet ons niet !
Dank je wel en een fijne verjaardag ! 

Vandaag verloopt  alles op een slakkengangetje in de klas en het is er o zo rustig.
Iedereen speelt / werkt in zijn/haar hoekje en het is best gezellig zo'n klein groepje. 
We knutselen, spelen een spelletje, praten wat bij ..


en dan is er telefoon .. 

Juf Joke komt met haar smartphone aangesneld.
Telefoon voor jou, juf Tania !! zegt ze stilletjes.
11 paar oortjes volgen het gesprek zéér aandachtig.
Je raadt het nooit .. ik heb Sint aan de telefoon en hij noemt me 'jongedame'
Mijn dag is alvast goed ! Oh die lieve Sint toch. 
En als hij dan ook nog eens zegt, dat ook ik dit jaar een cadeautje in mijn schoen
 zal vinden,
lichten heel wat kinderoogjes op.
Zie je wel juf, jij krijgt ook een cadeautje zegt Fien oprecht blij 
en geeft me er nog een extra knuffel bovenop.
Eén kleutertje  heeft het er wat moeilijk mee en durft zelfs wat te morren : 
Cadeautjes zijn voor kinderen. 😉

Nu wil het toeval dat mijn Julie ook zo'n telefoontje gehad heeft van die lieve Sint
En net zoals bij mij sloot de lieve man af met .. 
Ik moet nu gaan want mijn chocoladeletter gaat smelten.
Wel Julie, ik denk dat Sint heel graag snoept !  

Een halve schooldag gaat wel heel snel voorbij
maar er volgt nog een heel belangrijk bericht :  
Belangrijk bericht over uw kraantjeswater ! staat er te lezen.
Ten gevolge van werken kan er een wateronderbreking gelden 
op donderdag 24-11-2016 van 8.00 - 16.00 u
Als gevolg van deze werken kan de drinkwaterbevoorrading onderbroken zijn. 
Wij vragen u :
Een voldoende voorraad water op te slaan voor het normale verbruik. 
De elektrische apparaten die aangesloten zijn op het waternet (wasmachines ..) niet te gebruiken. 
Het vullen van zwembaden en reservoirs uit te stellen. 
...

Optie 2 en 3 zijn niet van toepassing op onze kleuterwerking
maar wat met de voorraad water voor normaal verbruik ??? 
Juf Nicole (kinderverzorgster) slaat een voorraadje toilet-spoel-water op in een reuze blauwe ton
-al een geluk dat ze er morgen niet is, juf Nicole is dol op hutsepot,
de rest kan je wel raden ..-

 en ik vul 6 emmers om de handjes te spoelen. 
En dan verontschuldigen ze zich nog voor deze tijdelijke hinder.
Ze moesten eens weten hoe wij gesakkerd hebben 😉

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten