zondag 20 november 2016

1 december 2016

Een thermometer, pijnstillers, siroop, overal zakdoeken en een longfoto .. 
Piet is snipverkouden en heeft een lelijke hoest te pakken. 
Net nu het bijna pakjesavond is.
Een gezond tussendoortje staat op het menu : sapjes, fruit en groenten ..
 alleen zo kan Piet snel weer beter worden.
We leggen een dikke sjaal klaar en een warme Pietenmuts.
Beterschap, Piet ! 


Wie we daar hebben ! Hoog bezoek ?! 
Voorbije nacht kwam ook de Sint langs op de Tandem.
Zo te zien vindt hij het er best gezellig ! Ontspannen neemt hij plaats in de stoel !
En Piet ?? Zoals gewoonlijk heeft hij weer streken. 
Hij gaat op worteljacht ! 
De wortels zijn natuurlijk voor het paard maar Piet is dol op wortelpuree.
Wedden dat hij deze nacht een lekker gekruide wortelpuree klaarmaakt ?! 
Ook de sint neemt een kijkje in alle kleuterklasjes.
Sint te gast in K2 .. maar waar zijn de kinderen ? 
Sint toch, het is nacht .. de kinderen slapen toch ! 
En wat doet Sint als niemand het ziet ?! Spelen natuurlijk ! 
Onze klas is één speelparadijs .. ja, ook voor de Sint !
Ook in de andere klasjes neemt de Sint een kijkje. 
Blijkbaar in zijn nopjes met zoveel moois ! 
De Sint verlaat tegen de vroege ochtend de Tandem .. en de cadeautjes ??? 
Waar zijn de cadeautjes gebleven, lieve Sint ?! 
Nergens is er een pakje te vinden, enkel wat strooikoekjes !
Wordt de Sint nu even vergeetachtig als mijn collega, juf Anne ??? 
We zullen het maar toeschrijven aan de leeftijd !!!

In elk geval, deze avond zet ik mijn schoen. Misschien ligt er morgen wel een piepklein geschenkje.
Spannend hoor ! 
De morgenstond heeft goud in de mond en dus ben ik reeds heel vroeg op school. 
Maar wat prijkt er op mijn klasdeur ?? 
Een foto van Slaappiet en die zit in mijn vertelstoel lekker te luieren.
Maar even later is het andere koek ..
Piet ligt in bed .. hij is ziek !
Misschien snoepte hij iets te veel koekjes en chocolade.
Maar een blik op de tafel maakt ons duidelijk wat er echt aan de hand is.
Piet is snipverkouden, net zoals vele kleutertjes. 
Neusdruppels en siroop willen wel eens helpen, zeggen mijn ukken wijselijk.
Julie maakt zich duidelijk zorgen. 
Piet in bed, dit is niet goed ! Misschien is er wel een Vervangpiet.
Ik hoop het want zonder Piet geen cadeautjes, voeg ik er nog snel aan toe.
Geroezemoes alom. 
Hopelijk is hij morgen weer beter, hopen de kinderen. 
Oei, sluipt daar nu nog een Pietje door de kleuterafdeling ? 
Neen hoor, het is juf Anne.
En wat merk ik .. 
een hele voorraad koekjes en chocolaatjes steken in haar tas.
Is dat nu echt niet té veel voor één juf ???

Sinds deze morgen hangt de enige, echte Sint-brievenbus aan de schoolpoort.
En omdat we al veel brieven hebben, gaan we ze ook posten. 
Dus trek de jassen maar aan, wikkel je in je sjaal, muts op je hoofd en dan naar buiten ..
Enthousiast zijn ze wel, die K2-tjes. 
Julie
Alessio
Fien
Julot
Talip
Thibault
Cynthia
Takwa
Xander
Kayla
Anna
Grote en kleine wensen,
warme wensen,
kinderwensen en kinderdromen .. 
Ik hoop dat iedereen een fijn cadeautje mag vinden in zijn/haar schoen. 

Wie nog geen briefje schreef, haast je want 6 december komt er nu wel heel snel aan. 

En dan was er nog .. de (werk)bril van juf Tania .. 
ergens verdwenen in de maand september. 
Ik had de hoop reeds lang opgegeven deze nog terug te vinden.
Maar deze morgen vond ik hem, in een speelgoedkist .. 
Dat heeft Zwarte Piet gedaan, krijste mijn klein volkje.
Ocharme Piet, hij krijgt werkelijk de schuld van alles. 

Ik blij natuurlijk, nu heb ik twee (werk)brillen. 
Een schrijfbril en een leesbril kirt er eentje. 
Goed idee ! 

En dan duiken we de hoekjes in ! 
Er worden prachtige constructies gemaakt. 
Er wordt gesleuteld en gepast, kleine aanpassingen worden uitgevoerd
én het resultaat .. wel, dat  mag er zijn !






Mijn meisjes maken liever een tekening voor de Sint.
Die gooien we dan snel in de Sint-brievenbus !
Andere kleuters bouwen dan weer huizen, soms torenhoge huizen. 
Piet heeft een ladder nodig, zegt Takwa. Dus gaat ze op zoek in de klas. 
En dan vindt ze wat ze zoekt, dolgelukkig is ze met haar vondst.
Zoals je eerder kon lezen, bracht de Sint voorbije nacht een bezoek aan de klas. 
Onze allerliefste Sinterklaas had nog een extra opdrachtje voor de kleuters : 
Knip en vouw een snoepzakje.
En met veel plezier gingen de kleintjes aan de slag.




Na school heb ik toch maar mijn schoen gezet.
Wie weet heb ik dit jaar wat meer geluk en vinden we morgen alsnog een geschenkje. 😉😉😊

Nog een kort berichtje ..
Deze morgen vond ik een heel lief briefje in de map van Julot. 
Dank je wel, het deed deugd ! 

Intussen zijn we ook toe aan de laatste maand van 2016 ..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten