zaterdag 5 november 2016

7 november 2016

Hier zijn we weer, na een weekje 'relatieve' rust !
Helemaal klaar om enkele projecten aan te vatten. 
Het wordt een mooie, gezellige maar o zo drukke tijd
dus vliegen we er vandaag maar snel in. 

Drie nieuwe peuters melden zich vandaag aan 
in de leukste kleuterschool van Vlaanderen, de Tandem.  
Tja, dit is dan mijn vleugje chauvinisme zeker :-) 

Mijn 'pagadders' zijn blij om me weer te zien ..
Matthias maakte voorbije vakantie een mooie kaart voor me ..
Cynthia had een presentje bij nl een vogel-voeder-huisje voor in ons tuintje mét zaadjes. 
"Dat is voor de vogeltjes, juf Tania" zei ons Cynthia. 
"Weet ik wel hoor meisje, ik lust geen zaadjes .. zie eens dat ik begin te fluiten !" antwoord ik.
Hilarisch moment in de klas. 
"Ik heb je hard gemist in de vakantie" vertelt Fien ".. en ik droomde dat je me een knuffel stuurde" 
Staat genoteerd Fien, volgende vakantie stuur ik jou een dikke knuffel ! 
Het is echt leuk om terug te zijn en stiekem heb ik mijn bengels wel gemist
maar geloof me maar, zo'n vakantie doet écht deugd ! 

Een nieuw thema staat in mijn agenda geschreven .. "Een boek op bezoek"  
In de bib heb ik een leuk boek gevonden 'Hennie de Heks'
Hennie de Heks woont in een zwart huis - ze is dan ook een heks hé - 
Alles is er zwart, ook haar kat Helmer .. en dan begint de ellende ! 
De eerste opdracht van de dag : 
Teken het huis van Hennie op zwart papier met witte wasco.
Wat een beleving ! 
De komende dagen werken we het boek verder uit in de klas. 

Al snel slaat de klok 11.30 uur, tijd voor een 'rondje refter lopen'
Ook de nieuwe peuters belanden in de refter en ze doen het voortreffelijk. 
De oudste kleuters bekommeren zich om het kleine grut, twee aan twee in de rij, 
jasje aan en dicht, schooltas op de rug .. 
Ze hebben nog zoveel te leren, onze allerkleinsten. 

In de namiddag gaan we voor 'vrij spel'
Ieder kiest vrij waarmee hij/zij zal spelen. 
Alles verloopt rustig in K2
tot Fien met haar vriendinnen een nieuw spelletje spelen : blindemannetje. 
Plots wordt het heel wat drukker in de klas. 
De meisjes giechelen wat af. 
Eenmaal ze het juiste vriendje geraden hebben, stijgen de decibels van puur geluk.



Een schooldag vliegt zo voorbij. 
Na school haast ik me naar een volgende vergadering GO75.
We gooien ons ideetjes op de tafel en 
om 17.30 uur zetten we een punt achter onze werkvergadering. 
Dat hebben we nu eens flink aangepakt. 

Fijne avond en tot morgen ! 
(PS foto's volgen maar ik moet bekennen, 
ik heb nu eventjes niet de tijd én de energie om dit alsnog te doen) 

Nieuws van de dag :
 Striptekenaar Marc Sleen is niet meer. 
Hij was de geestelijke vader van stripfiguur Nero. 
Aan het einde van elk verhaal werden een stapel wafels gebakken, heerlijk toch ! 
Hier moeten we echt iets mee .. zeker nu de voorleesweek er aan komt.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten