zondag 20 november 2016

21 november 2016


De koffer van Zwarte Piet ligt opengeklapt op het bed. 
Wat zit er in Piet zijn koffer? 
Wie durft een kijkje nemen ?


Een koffer vol 'Pietenspullen'
En overal zwarte (handen)afdrukken.
Het is duidelijk, Piet was hier .. 
Wat maakt hij er toch altijd een zootje van .. en ik, die zo van orde en netheid houd.
Eventjes ontlenen we uit de koffer de  puzzel van Piet maar ook hier is de orde ver zoek.
Dus sorteren we de puzzelstukken en leggen de puzzel zoals het hoort !

In het Pietenhuis is het ook één grote chaos.
De pakjeskamer is niet om aan te zien .. dus ordenen we de pakjes per soort.
Een Pietenmuts ligt klaar en omdat Piet van kleurtjes houdt, 
gaan we meteen aan de slag met kleurrijk papier.
Snippers scheuren en dan kleven we een bonte muts .. prachtig ! 
Alle gaatjes stoppen we toe.
Stel je voor dat Piet zomaar verkouden wordt en het bed moet houden .. 
Ik mag er niet aan denken - en mijn kleuters ook niet- 
Bij zo'n opdracht zijn we toch een tijdje zoet.
En zoals een Sint-lied zegt : 'Wie zoet is krijgt lekkers ..'
Een echt titanenwerk !
Deze jongens werken aan een reuze pakjesboot, maar Julot zijn boot is naar de haaien, oei !
Amir probeert het met wat 'rest'hout.
En bij Alessio liggen er reeds heel wat pakjes klaar. 
Xander wil extra ruimte want extra ruimte is extra pakjes. 😉
Alessio stapelt de pakjes, niet eenvoudig.
Telkens opnieuw zakt de pakjestoren in elkaar.
Maar Alessio geeft niet op. 

Arme Alessio, het zweet druipt hem af.
Na een lange dag is het einde in zicht.
Ik lees nog een verhaaltje voor tot eentje ongegeneerd gaat snurken. 
Anna is in dromenland en Tiana begrijpt er niks van  .. en dat bij zo'n mooi en leuk verhaal. 

En dan was er nog .. 
 De pyama van Piet. 

De mama van Fien is reeds een tijdje in de weer met het ontwerpen van een Pietenpyjama. 
Vandaag is het zover, de pyjama is klaar.
En ik kan jullie al verklappen dat die super-mooi is. 
We leggen hem klaar in de hotelkamer van Piet. 
Benieuwd wat hij er van zal vinden. 
 Na de refter pas ik de pyjama .. perfect !! 
Een boekje erbij, dit is echt ontspannend.
En als niemand het ziet, vang ik een uiltje .. helemaal opgekikkerd start ik de namiddag.

Ook ik word niet vergeten. 
Blijkbaar is Fien heel erg bang dat ik ziek zal worden. 
Daarom heeft ze een muts voor me mee (???)
Weldra zal het sneeuwen en het wordt steeds kouder, juf ! verduidelijkt deze kleine uk
en ze geeft licht in het donker !
(Waw, wat zal ik mooi zijn deze winter !!!)
Ik verdenk Fien er reeds van dat ze hoopt op een koude winter met heel veel sneeuwpret. 

Korneel (P/K1)  is jarig, hij wordt 3 jaar vandaag. 
En Korneel is een kleine snoeper, zoveel is duidelijk. 
Hij laat juf Muriel cake bakken en rarara, wie wordt verwend met een stukje cake ?? 
Jawel, ik ben één van de gelukkigen.
 Korneel sluipt stilletjes mijn klas binnen, geeft me een stuk cake ..
 .. en gaat er als de weerwind vandoor.

Zoals jullie konden lezen was juf Kelly voorbije vrijdag in het Kuipke Gent. 
En dit bracht juf Kelly voor me mee .. een foto van Iljo en Mark .. mijn favorieten op de piste. 
(foto volgt) 
Dank je juf Kelly  Xxx

En dit is wat juf schreef, hoe durft ze ?!

Groot nieuws ! 
De wereldpers spotte ons Tania als mecanicien en masseur in het Kuipke in Gent.
Ondertussen gluurde ze zonder veel schroom naar de mooie rennersbenen.
of zoals Toon (Hermans) ooit zong : Ze kan het lonken niet laten.

Wel, ze lonkte !! 
En dit weet ik uit zeer goede bron - juf Kelly ! 

Beste collega, 
Waarom denk je hebben wij ogen ?? 
  Wel, ik geef je het enige en juiste antwoord nl 
om al het moois in de wereld te bewonderen. 
Bovendien heb ik al een afspraak voor midden januari
Dan ben ik te vinden in het Vlaamse wielercentrum Eddy Merckx
waar de ploegenvoorstelling van mijn favoriete ploeg doorgaat. 
En mijn aanwezigheid is gewenst ! 😁

Geen opmerkingen:

Een reactie posten