zondag 20 november 2016

28 november 2016


De eerste brieven en tekeningen zijn er.
We vinden er in de brievenbus en er liggen er op bed.
En tussen alle brieven vinden we ook een brief van Piet.
In de brief zit een rebus met plaatjes en losse letters en een korte mededeling van Piet :
Als je het raadsel oplost, kan je een verrassing vinden ! 

Maar de rebus oplossen is niet zo eenvoudig.
 We roepen de hulp in van het eerste leerjaar.
 Onze schattebouten van vorig schooljaar .. wat zijn ze groot geworden ..
 Met wat hak en plakwerk geraakt het raadsel opgelost en inderdaad .. 
we vinden een voorraad koekjes onder het hoofdkussen van Piet. 

Maar Piet is echt zuinig, slechts 10 koekjes zijn er, té weinig voor zoveel kleuters.
Dus -duiveltjes als we zijn- verdelen juf Anne en ik de buit onder ons tweetjes. 
Al is die verdeling niet echt evenredig ! 
Voor elk koekje dat ik krijg, neemt juf Ann er drie.
Zelfs mijn kleutertjes van K2 vinden de verdeling niet eerlijk !
En dan propt juf Anne haar mond vol koekjes. 
Sympathiek kan je dit niet echt noemen, eerder gulzig ! 
En dan maar klagen over maagproblemen.  😏
Ik ga op zoek naar een extra voorraad en zoek wat ik vind
en dan is het 'koekjes-strooien-tijd' voor groot en klein. 
Heel erg plezant ! 
Wat een sfeer ! 

  Meester Tim bezoekt vanaf deze week elke klas om de lessen bij te wonen. 
Hij wil de schoolwerking grondig bestuderen. 
En hoe kan dit beter door te participeren aan het klasgebeuren ?!
Hopelijk heeft hij zin in een knutselactiviteit, 
een gezelschapsspelenronde,
een taalactiviteit,
 een lesje LO (lichamelijke opvoeding) 
of een les MV (muzische vorming) 
Ik hoop dat hij nog een restje energie over heeft 
om een dag in de kleuterklas heelhuids door te komen.

3 opmerkingen:

  1. Lieve juf Tania, lief stevertje .....
    Ik ben zeker dat jij tal van perfecte activiteitjes klaar hebt voor het bezoek van meester Tim... wel bij mij is het orkest, ik zing de sopraan en juf Ilse de 'backing vocals'... en mijn kleutertjes kletteren op de instrumentjes....hij zal geen 2de keer bij ons op bezoek komen.. XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dringend bericht aan meester Tim ..
      Oordopjes zijn een must want als juf Anne gaat zingen vallen zelfs de mussen bij bosjes uit de dakgoot. :-)

      Verwijderen
  2. Ik bedoel dus strevertje (sorry, 'r' vergeten) xx

    BeantwoordenVerwijderen