zondag 20 november 2016

2 december 2016

Piet voelt zich al heel wat beter en er ligt een aftelkalender
én een brief .. 
Pakjespiet is een zak met cadeautjes kwijt !! Wat nu ?? 

 Deze morgen in K2.
Waar zijn de tuinlaarzen van juf ? 
Er staat slechts één exemplaar in de klas en de andere laars is zoek.
Zou Piet in het schooltuintje gewerkt hebben ? 
Neen hoor, het onkruid groeit nog steeds door, 
de bladeren zijn al helemaal niet bij elkaar geharkt .. 
en de bomen zijn nog steeds niet gesnoeid. 
Jammer ! 
Als ik mijn tuinlaars aantrek, pas ik er niet meer in. 
Maar mijn kleuters weten wel beter .. er zit iets in mijn laars. 
Nu we toe zijn aan de laatste maand van 2016,
heeft Piet gezorgd voor een kalender. 
Nieuwsgierig als kinderen zijn, 
vragen ze me eens te kijken of Sinterklaas 
ook volgend jaar weer op de kalender staat. 
En na lang zoeken, kan ik hen het goede nieuws melden .. 
Ook in 2017 komt Sint langs. 
Gejuich alom ! 
Maar nu op zoek naar mijn tweede tuinlaars.

Die hebben we al snel gevonden en ook in die laars zit een cadeautje .. heerlijk .. 
een film van Ay Ramon ! 
Als we een gaatje vinden, kijken we beslist eens naar deze film. 

En dan vinden we .. een brief van Piet ! 


Brief van Piet :

Lieve kleutertjes, 

Ik voel me al iets beter. 
Alhoewel ik nog steeds snipverkouden ben, ben ik voorbije nacht toch eventjes gaan daklopen. 
Gelukkig zorgden de juffen voor een wolzachte sjaal en een warme muts. 
Bij het daklopen ben ik echter een zak vol speelgoed kwijtgespeeld.
Heeft iemand deze gevonden ? Ergens in een tuin of op een dak ? 
Zoeken jullie even mee ? 
O ja .. mondje dicht, Sint mag dit niet weten !!!

Groetjes, 
Piet 
Xxx

Bij het voorlezen van deze brief zijn de kleuters echt ontredderd. 
Julie is helemaal van haar melk.
Na het voorlezen van de brief vraagt ze verwonderd .. Wablief ???? 
Dus lees ik het nog eens traag voor. 
De kleuters zijn nu helemaal mee in het verhaal 
én bekomen van de eerste schock, bedenken ze een oplossing. 
We maken een nieuwe zak voor Piet. Zo komt Sint het niet te weten ! is hun eerste reactie.
Maar waar halen we een zak ??
Juf komt aanlopen met een vuilniszak.
Neen, neen juf .. de mannen van de vuilniskar zullen denken dat het vuilnis is. 
Uiteindelijk - na veel overleg - komen ze tot een consensus : 
We tekenen figuren en kleven deze op de vuilniszak. 
Het resultaat van een ochtend tekenen en knippen zie je verder op deze pagina.

Waar eindigt deze rol toch ?
Anna vindt de scheurstrip ..
Flink zo, Anna.
De nieuwe speelgoedzak van Piet, knap hé ?
Teamvergadering 
Beste volgers, 
Sorry .. de vergadering liep uit tot 17.45 uur,
 eenmaal thuis had ik de tijd en energie niet meer om de blog aan te vullen
 - dat doe ik morgen, zaterdag wel. 
Eventjes geduld nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten