zondag 20 november 2016

29 november 2016


We vinden het boek van Sint !
Wat staat er te lezen ? 
Mag je zomaar in het boek kijken ? 
Piet gaat komende nacht 'daklopen' dus zet je schoen.
(foto volgt)

Intern overleg met zorgco

En terwijl ik een uurtje in overleg ben met juf Lien Soen (onze zorgco)
gaan mijn bengels lekker turnen. 

Juf Stephanie was zo vriendelijk mij een mapje foto's te mailen - waarvoor dank - 
En dat Pieten werken aan hun conditie wordt vandaag eens extra in de verf gezet .. 

Klim- en klauterwerk .. hoogtevrees is immers nefast als je naar de Pietenschool gaat.
Sami heeft duidelijk geen 'flanellen' benen. Stoer klimt hij op het klimrek.
Smalle balken kruisen en allerlei hindernissen overwinnen, 
ook dat moet een Piet onder de knie hebben.
Uitstekend, Alessio, dit verdient een extra roetveeg !
Buikglijden en armkracht ontwikkelen.
Ook deze kleine Piet laat het heel makkelijk lijken .. maar is het dit wel ??!!
Zelfs muurklimmen komt aan bod. 
Ja hoor, ook hier zijn we uitmuntend in.
Mijn kleine Pieten overwinnen vandaag elke hindernis,
aangemoedigd door hun Klaspietjes.
Onvoorstelbaar wat men allemaal op de daken vindt : touwen, tonnen enz.
Yusur is wat blij dat ze veilig de overkant bereikt heeft. Oef .. zijn wij even opgelucht !
Ook Piet Cynthia is blij heelhuids het einde van het parcours te halen. Flink zo !
Thibault kruipt door de schoorsteen en veegt die meteen netjes schoon. 
Ook hij krijgt extra roet op zijn snoet ! 
Nathan is fan van Snelle Piet, hij wil steeds de eerste zijn
en dat is vandaag niet anders.
Zo'n Pietenfitness .. een grandioos idee !
Piet Fien werkt aan een dubbele opdracht nl onder de boog heen en over de stok !
Oei oei oei, als dat maar vlot loopt. 
Maar ook nu vormen de obstakels geen enkel probleem.
Zoë sluipt en kruipt alsof ze dit elke dag op haar programma staan heeft ..
.. en meteen is ook het stof weggeveegd 😊
Een uur intens sporten, het is heel wat ..

En met veel bewondering kijk ik toe  wat mijn kleine kleuters presteren in de sportles. 
Ik denk dat dit een Pietendiploma verdient !!

Uit de kindermond : 
Matthias heeft vandaag zijn briefje voor Sint mee. 
We lezen zijn brief eens voor. Matthias glundert bij het horen van zoveel lof ! 
Maar dan staat te lezen dat hij 's nachts wel eens zijn bedje uitkomt 
en een groter bed opzoekt, dat van mama en papa. 
Oei Matthias ?! 
Maar Matthias verduidelijkt het verhaal.
Ik heb het koud in mijn bedje. zegt hij. 
Waarop Julie meteen een antwoord heeft : 
Leg eens warme lakentjes op !! 
Prima advies, Julie ! 

En dan was er ook nog .. de muts van Julie ..
De eerste winterprik is een feit en dat heb ik geweten. 
Mijn verhaal begint reeds deze morgen in alle vroegte. 
De deuren van mijn auto zitten muurvast, 
ook al heb ik het voorbije weekend siliconen op de rubbers gespoten. 
Uiteindelijk lukt het me de deuren te openen
maar o jee .. nu sluit mijn deur niet meer. 
Uiteindelijk moet ik toch vertrekken ..
de toeren die ik daarvoor moet uithalen, bespaar ik jullie. 
In elk geval, bij vriesweer lijkt het wel of mijn deur past niet bij mijn auto
en dat is een zeer vervelend probleem. 
Wie een oplossing kent, laat het me weten .. 
Ik sta open voor elke raad.  

's Middags stelt zich een nieuw probleem :
De muts van Julie is spoorloos. 
Wat nu ? Net nu het zo koud is ! 
Julie verdenkt Piet haar muts te hebben weggenomen. 
Waarschijnlijk denkt zij aan het versje dat we in de klas aanleerden. Luister maar ! 
Zwarte Piet heeft verdriet 
want hij vindt zijn mutsje niet.
Hij zoekt in alle gangen 
maar hij ziet het nergens hangen. 
Zwarte Piet, ik weet dat jij me niet gelooft
maar je muts staat op je hoofd. 

Hoe dan ook, ik trek met Julie naar de sportzaal én de refter.
De muts blijft echter spoorloos. 
Het is me een raadsel. 
Wat en waar we ook zoeken, het is en blijft een mysterie. 
Maar even na drie uur komt Xander stralend aangelopen mét jawel, de muts van ons Julie. 
Geweldig ! Waar heb je die gevonden ? vraag ik.
Geplakt aan mijn fluo-jasje zegt Xander. 
Iedereen is opgelucht en Julie heeft nu geen last meer van koude oortjes. 

Maar niet alleen de muts van Julie baart me zorgen. 
Een hele dag ben ik in de weer met mutsen, sjaals en handschoenen/wanten. 
Telkens opnieuw zijn deze kleine items zoek. 
Ik zoek en pas tot ik weer een paar gevormd heb. 
En zo gaat het maar door.
 
Beste ouders, indien jullie dit lezen .. 
denk dan ook eens aan ons, juffen, 
en bevestig de wanten/handschoenen  van jullie kleuter aan een touwtje. 
Dit bespaart ons veel zoekwerk ! 
En leer je kleuter de muts en sjaal in de mouw van de jas op te bergen,
zo blijft alles netjes op zijn plaats. 
Dank voor jullie medewerking. 

 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten