zondag 20 november 2016

21 december 2016


Ik ben moe .. doodmoe .. 
geen greintje energie meer in mijn lijf .. 

Gisteren was er oudercontact en pas om 20.10 uur kon ik vertrekken naar huis. 
Dank je aan de ouders om stipt aanwezig te zijn,
zo liep mijn planning niet in de war.
Enkele ouders waren blijkbaar hun afspraak vergeten.
Ik heb gewacht maar niemand kwam opdagen, jammer. 
Het was een héél lange werkdag. 
Gelukkig zorgde juf Ilse voor een tussendoortje ..
een lekkere crocque monsieur, 
zo kon ik er weer tegenaan. 
Dank je wel ! 

Maar ik ben niet de enige die vandaag als een zombie door de kleuterafdeling dwaal.
Ook mijn collega's zijn moe en zelfs de kleutertjes. 
Alles verloopt net iets trager. 
Maar er is nog zoveel te doen. 
Bovendien wacht ons tegen het middaguur een verrassing. 
(Ook zo benieuwd ?? Zie verder)

We starten de dag met de opbouw van onze nieuwjaarswensen voor de mensheid én de wereld.
En die wereld kan echt een beetje warmte verdragen .. 
denk maar aan de vele onschuldige slachtoffers in oorlog, de aanslagen in Europa enz.
De actualiteit wordt even in de picture gesteld ..
ook kleuters vangen wel eens iets op  van wat er in de wereld gaande is.
Dus bedenken de kleuters hoe het beter kan .. 
en ze zijn creatief !
 Heel veel liefde voor elkaar ! 
"We maken een hart" roept Julie.(K2)
 Vrede voor de wereld waarin we wonen !
Een ideetje van K3
.. en niet te vergeten een gezond en fantastisch 2017 voor iedereen !
Hierbij denken de kleinsten aan het laatste zinnetje van hun nieuwjaarsbrief 'Gelukkig Nieuwjaar' 
(.. vandaar 2017)

Dat ziet er best mooi uit ! 
Laat ons hopen dat ook de volwassenen iets leren 
uit de wensen van onze kinderen, zou mooi zijn !

Het aantal kaarsjes is fenomenaal .. massa's zijn het er. 
Juf Anne en ik gooien ons op het hart. 
Juf Joke en juf Nicole lichten het vredessymbool op. 
We zijn als de dood voor elk zuchtje wind dus houden we de deuren angstvallig gesloten.
Stel je voor .. 😉

 En dan verzamelen de kleuters rond de lichtjes ..




 Dank je wel aan de ouders die enthousiast onze actie steunden, een mooi gebaar !

Even voor 12 uur is er bezoek in de Tandem !
Oma en opa Fonkel (je weet wel, van Mega Mindy) 
komen onze acties voor de Warmste Week steunen.
 Onze lagere school nam immers deel aan de Ketnetkoekenbak 
en verzamelde zo heel wat centjes in voor het goede doel.
Oma en opa Fonkel deelden een goed-doel-certificaat uit aan de klassen 
en de leerlingen kregen een wenskoekje toegestopt.
De Tandem heeft duidelijk het hart op de juiste plaats. 

En dan was er nog .. 

Ik ben zo moe dat ik deze morgen mijn lucifers ben vergeten meenemen naar school. 
Eenmaal ik de schoolpoort binnenstap, gaat er een lichtje branden (figuurlijk dan)
Hoe krijg ik al die kaarsjes aan ? 
Gelukkig is juf Vera de 'reddende engel' want
 jawel hoor, zij heeft lucifers bij en die mogen we gebruiken. 
Dank je wel, juf Vera. 
Ook opa Luc wordt uit bed gehaald voor extra lucifers..sorry hoor ! 

Na school blijf ik doorwerken. 
Er moet nog het een en ander afgewerkt worden en de werktassen moeten gevuld worden.
Morgen moet alles mee naar huis. 

Ik heb nog wat copies nodig en nog wat extra knutselmateriaal,
dus loop ik langs bij ons schoolsecretariaat. 
Daar zitten opa en oma Fonkel te genieten van een kop 'straffe' koffie.
Juf Kelly is er ook en ik fluister haar iets toe. 
Juf Saskia heeft het ook opgevangen en giert het uit. 
En opa Fonkel weet meteen hoe laat het is .. waar blijft Mega Toby toch ?! 😃

Zo, het werk zit er eindelijk op. 
De blog is klaar en het is 15.55 uur.
Wat me rest van de woensdag kan ik nog gebruiken om de klas op te ruimen. 
Tot morgen allemaal op het kerstdiner.

En de winter is er .. het is nu officieel .. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten