zondag 20 november 2016

30 november 2016



Het winteroffensief blijft maar aanhouden en 
ook deze morgen heb ik, jawel weer problemen met mijn auto.
Ik krijg er stilaan genoeg van. 
Gewapend met een haardroger (en met morele steun van de buurvrouw) ga ik het probleem te lijf. 
Heb ik even geluk, na wat wrikken en prutsen lukt het me om het ijs los te krijgen. 
Intussen ben ik verkleumd van de kou. 
Het is 6.15 uur, donker en berekoud ! 
Ik moet dringend eens mijn garagist aanspreken. 
De winter is nog lang niet voorbij en wie weet wat staat er ons nog te wachten.  
(Sint)muziek in de kamer, 
overal liggen er gezelschapsspelen en er staat een sjoelbak met pepernoten?
(Niet dus, ik kan nergens pepernoten vinden dit jaar !!!) 
De Pieten hadden een fijne nacht, zoveel is zeker !
Moet er niet gewerkt worden, Pieten ?
Zijn alle pakjes reeds klaar ?
Wat een warboel .. alles ligt door elkaar .. 
Piet blinkt zeker niet uit in orde, dat is nu wel heel duidelijk.
En puzzels leggen, kan Slaappiet evenmin. 
Mijn kleuters zijn er het hart van in. Hoe kan dat nu toch ? 
Nog nooit meegemaakt ! 
Het zal je maar overkomen .. 
bieden wij een gezellige slaapplaats aan en Piet maakt er een troep van.

Mijn dames hebben het gehad met al dat opruimen. 
Misschien kunnen we het aan Sint zeggen !,  sneert Julie.
Maar Fien vindt dit niet kunnen. Wat met de pakjes dan ? 
Thibault komt met de oplossing aandraven :  We nemen eerst de pakjes én dan pas zeggen we het aan de Sint.
En geloof me of niet, mijn bengels hebben binnenpretjes.  

En dan moet er nog gewerkt worden.
Een gerichte prikoefening .. zoek de stipjes en prik !



Daarna zijn we toe aan een tweede opdracht : Knip de plaatjes met een schaar
en leg ze in logische volgorde. 
Grote hilariteit in de klas !
Sint moet zich aankleden en verschijnt ten tonele .. jawel, in een onderbroek mét hartjes.
Jij bent toch een gekke juf, voegt Thibault er met een grote glimlach aan toe.
En plaatjes knippen lukt steeds beter, gelukkig maar !
Ook het logisch rangschikken is voor de meesten geen probleem meer, fantastisch toch !

Deze namiddag staat een bezoek aan de kapper op de agenda 
en nadien haal ik mijn nieuwe identiteitskaart op. 

Fijne woensdag en tot morgen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten