woensdag 16 november 2016

16 november 2016


De slaapkamer van Piet is bijna klaar .. op een paar spulletjes na ..


Spiekpietje ligt nog in bed maar van Slaappiet geen spoor ! 


En hoe jammer, er ligt vandaag ook geen brief ..


Of toch ?? 


Wat we wel vinden zijn een aantal Spaanse speelgoedfolders.


En ook de koelkast is gevuld met een Spaanse lekkernij, mandarijntjes .. mmm lekker !

Ook op de ontbijttafel is meer lekkers te vinden.


Een mooi schilderij moet de kleuters straks inspireren bij hun creatief werk.


En dan vinden we toch iets .. een kaart van Lala Koala én een postkaart van Piet.


Nu we in de donkere weken zitten, geeft Piet nogmaals het belang aan van een fluo-jasje.
En wist je dat de Pieten ook een fluo-jasje dragen op hun nachtelijke wandeling ??!!


En dat weten mijn kleuters ook. 
Iedereen trekt zijn / haar jasje aan -al is het maar om Piet te plezieren-
en we kleven een sticker. 
Is de kaart vol, dan krijgt de kleuter een lichtje.
Zo zijn we pas heel goed zichtbaar in het verkeer.

Er wacht de kleuters nog een verrassing. 
Het is voorleesweek !
De leerlingen verzorging van het KA 
komen onder begeleiding van mevrouw Van Moorhem 
voorlezen in alle kleuterklasjes. 
Heel fijn vinden onze kleuters. 




Na het voorleesmoment, duiken we de crea-kast in. 
We verzamelen de nodige spullen en schilderen het mooiste schilderij ooit.

Het onderwerp van de dag .. Sint natuurlijk of wat dacht je ?

Oproep ouders : 
Vergeet je bestelling van de maaltijden niet te plaatsen. 
Morgen om 10.00 uur moet alles binnen zijn. 
Of zoals juf Wendy (secretariaat) steeds schrijft : Geen briefje = geen bestelling ! 

Fijne woensdagnamiddag ! 

PS : Ik ga op stap met Piet (Stttt, mondje dicht !)

En dan was er nog .. Fien .. 
Deze morgen stopt Fien me twee blaadjes toe -
nu Sint er snel aankomt, denk ik aan tekeningen. 
Ik leg de documenten mooi aan de kant. 
Geen vuiltje aan de lucht. 

Deze middag blijf ik nog even doorwerken op school. 
Ik werk wat administratie af en mijn ogen vallen op de blaadjes van Fien. 
Snel neem ik een kijkje, enigszins wat nieuwsgierig ..
Mijn mond valt open van verbazing : 
2 tickets voor een optreden van Robbie Williams !! 
Dank je Sinterklaasje, glimlach ik.
Toch maar snel de mama van Fien eens telefoneren. 
Ik heb twee blaadjes waarop staat "Bewaar me, ik ben je ticket !" zeg ik. 
"Oei, zitten ze daar !" lacht Fiens mama "Die zijn voor opa !" 

Gelukkig zijn de tickets bij mij terecht gekomen
en gelukkig gooide ik ze niet in de brievenbus van Sint ! 

Tip voor de ouders : 
Controleer de schooltas van je kleuter,
je kan niet geloven wat ze soms smokkelen naar de klas.
 

1 opmerking:

  1. Oma haar ticket zal je alvast niet mogen houden, maar misschien dat opa wel open staat voor een ruilactie.

    BeantwoordenVerwijderen