zondag 20 november 2016

8 december 2016


Zoals elke donderdag wacht ik de bus op.
Deze morgen opnieuw dus .. 
Rond 7.40 uur hoor ik een stevig geronk.

 'Dé schoolbus' denk ik en dus spurt ik snel naar buiten.
Maar wat zie ik nu .. het is niet onze schoolbus
 maar de schoolbus van de zonnewijzer. 
Dus kan ik meteen terug naar binnen. 
Mijn collega's komen niet bij van het lachen ..
zo zie je maar 'haast en spoed is zelden goed ! 

Vandaag wacht onze kleuters een verrassing.
Waar we de vorige jaren op uitstap gingen naar de kerstmarkt,
hebben we dit jaar gekozen voor een oliebollenfestijn. 
Deze morgen (in alle vroegte) worden er dan ook 160 oliebollen besteld
en die gaan juf Anne en ik afhalen rond 10 uur. 
Wat de verrassing is, weten mijn bengels nog niet .. benieuwd naar hun reactie. 

Een eerste lading oliebollen en zie die snoetjes .. 
duidelijk héél tevreden met de verrassing van de dag.
En als er dan ook nog een oliebol voor de vrijheid kiest en op wandel gaat,
 is er geen houden meer aan.
De oliebol ploft op de grond en de suiker vliegt in het rond. 
Smakelijk iedereen ! 
De oliebollen werken ze vlotjes naar binnen.













Alle oliebollen zijn op, de schaal is leeg.
Eén kleuter vraagt zich af waarom deze oliebollen zo lekker kunnen 'smakelen' (lees : smaken)
Een andere kleuter vindt dat zij 'de leukste school van de wereld terecht gekomen is' 
En net daarom doen wij dit voor onze kinderen. 

De klas loopt leeg, de kleuters trekken naar de eetzaal
en ik kan beginnen met wat poetswerk nl bloemsuiker opvegen. 

Dus lieve mama's en papa's ..
Zijn de boterhamdozen en fruitdozen niet leeg, wees dan niet boos.
Je kleuter kreeg een ander tussendoortje ! 


3 opmerkingen:

  1. mmmm, ik weet wat te doen met fien in de vakantie!
    Wij gaan op donderdag oliebollen eten.

    BeantwoordenVerwijderen