zondag 20 november 2016

12 december 2016


Juf Muriel is jarig !
Hiep hiep hiep hoera .. 
We wensen haar een fantastisch, leuke dag toe 
en de wenskaart moet hierbij een handje toesteken. 
Fijne verjaardag en laat je maar eens lekker verwennen. 
Verwennen ? Het tegendeel is echter waar. 
Rond de speeltijd vult de kleuterafdeling zich
 met de geur van zelfgebakken wafeltjes..heerlijk !  
Juf Muriel bakt voor haar kleuters,
voor de collega's heeft ze een ander hapje voorzien. 
Maar die hapjes eten we na mijn refter deze middag.
Het wordt een gezellige middag in de kleuterafdeling.


Vandaag presenteer ik 'in première' onze nieuwjaarsbrief.
Net zoals elk jaar is dit een heel spannend moment ! 
Vinden mijn kleuters die nieuwjaarswensen leuk ? 
Vlot het memoriseren ? 
Zullen ze op 1 januari de nieuwjaarswensen helemaal alleen kunnen voordragen ? 
Gelukkig, mijn kleuters zijn één en al oor en 
luisteren geboeid. 
Hier gaan we .. lees je even mee .. 

In een bos ik weet niet waar
woont een oude tovenaar
Zijn rug is krom, 
zijn baard is grijs
maar hij is verschrikkelijk wijs. 
Als je hem eens op gaat zoeken, 
leest hij voor uit dikke boeken
daarin staat mijn wensje klaar : 
Veel geluk in het nieuwe jaar ! 

Eeklo, 1 januari 2017 
En we krijgen er maar niet genoeg van dus leren we ook nog maar eens een nieuwjaarslied ! 

Een nieuw jaar is nu daar 
tralalalalalala
Zing nu maar voor nieuw jaar 
tralalalalalala
Ik zing voor jou en mij 
en voor januari 
Een nieuw jaar komt er bij 
zing als een kanarie 

Nieuwjaar, nieuwjaar, de dagen staan weer klaar 
Nieuwjaar, nieuwjaar, gezond en blij dit jaar. 

Kusje hier, kusje daar 
tralalalalalala
jouw kapoen is nu klaar 
tralalalalalala
Ik zing voor jou en mij 
en voor januari 
Een nieuw jaar komt er bij 
zing als een kanarie .. 

Het is duidelijk, mijn kleuters hebben er ontzettend veel zin in. 
Fantastisch toch ! 


De rest van de dag gaan we knutselen,
we maken immers een tover-kerstbal. 
Hoe we dit doen ?


We prikken de kerstbal en bewerken deze met schilfers wasco 
die we smelten met een warmtebron.
Het resultaat .. een gevlamde kerstbal.
Foto volgt want we zijn nog niet helemaal klaar .. eventjes geduld nog.

Terwijl mijn kleuters aan het werk gaan, 
zoek ik hopeloos naar het kerstlied 
dat we vrijdag op het kerstfestival zullen opvoeren voor jullie, ouders.
En zoals steeds kan ik het niet vinden als ik het weer eens nodig heb. 
Om moedeloos van te worden, echt waar. 
Maar ik geef niet op. 
Ik laat alle kerstcd's de revue passeren 
en hier en daar zing ik uit volle borst een lied mee. 
Eén van mijn favoriete nummers 'All I want for christmas is you' 
zing ik net iets té enthousiast mee ..
en Yusur komt niet meer bij van het lachen. Gekke juf toch ! 
Gezocht en niet gevonden ! Jammer ! 
Deze avond zoek ik thuis nog even verder 
want ook daar ligt nog een voorraad cd's. 

Joepie, gevonden wat ik zocht. 
Ons lied 'Let it snow !' komt er snel aan. 
Morgen beginnen we met oefenen. 
Al zal mijn danskunst op een laag pitje staan, 
problemen met mijn knie (patella-instabiliteit).. 
heb een 'brace' om de pijn te verzachten. 
Hopelijk blijft mijn knie nu op zijn plaats zitten. 
Zou het kunnen dat ik oud word ?! 
Neen collega's, jullie hoeven echt niet te antwoorden ..
 is maar een bedenking nu ik zoveel pijn lijd.



 

8 opmerkingen:

  1. Ik heb je 'to do lijstje' zien liggen, wat je nog allemaal wil knutselen met je kleutertjes... IK weet dat je een heel energiek persoontje bent, maar.... ik denk echt dat je kleuters zullen moeten blijven overnachten om alles op tijd klaar te krijgen....
    ofwel neemt K2 kerstvakantie op 1 januari.. ! Hahahahah De arme schatjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lukt me wel .. zeker weten .. met zo veel energie moet het lukken.

      Verwijderen
  2. Veel te ijverig...juf Tania...je blijft echter geen drie maal zeven meer...
    Maak er toch maar een gezellige week van!
    'swingen' kan echt geen kwaad...als het maar met mate gebeurd..
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat durf ik wel eens te vergeten dat de 3 x 7 reeds lang vervlogen zijn.. maar ja ..
      En dat het gezellig i in K2, da's een feit !

      Verwijderen
    2. Ons Taniatje vergeet af en toe dat de 50 nadert .. haha !

      Verwijderen
    3. Excuseer, ik heb nog een paar jaar te gaan ..
      Trouwens .. jong van hart en geest is mijn lijfspreuk !

      Verwijderen
    4. A propos .. bij jou loert de 60 om de hoek ..
      Heb je nu nog plezier ? Doet pijn hé ?
      Gelukkig zijn we gek op wat we doen, kleuters "dé" tijd van hun nog jonge leven geven.

      Verwijderen
    5. Ik ben nog jong van 'lijf en leden'...XXXX

      Verwijderen