zondag 20 november 2016

16 december 2016

Kerstfestival .. 

De allereerste activiteit van de dag .. 
algemene repetitie op het groot podium, spannend hoor ! 
'Doen ze het of doen ze het niet ' .. Jawel hoor, ze doen het fantastisch ! 
 Tweede activiteit : Ik zoek mijn kerstman en die krijgt een ereplaats op de speelplaats.
Al laat het weer het afweten vandaag. Het is zonnig en extreem zacht voor de tijd van het jaar -
echt geen kerstweer. 

En het wordt alweer een heel drukke dag, echt waar ! 
In de namiddag ruimen we onze klas netjes op en dan hijsen we ons in ons mooiste kerstpak.
 Alessio heeft zijn 'zingende kerstmuts' op.
Heel leuk ! 
 Zijn ze niet schattig ?
Oei, heb een halve Amir op de foto. Dus maak ik snel een nieuwe foto.
Beter zo ! 
 Drie kerstkabouters, strak in het pak.
 Bij een volgende foto floept de muts van Kayla weg ..
 .. deze foto ziet er een pak beter uit.
Vrolijke  Kayla
 Vrolijke Fien
 
Goedgemutste Anna
Immer blije  Julie
Lieve Cynthia
Geduldige Tiana
Rustige Julot
Kapoen Thibault
Enthousiaste Xander
Pietje precies .. Nathan
Amir (deze keer volledig in beeld) kijkt héél ernstig vandaag. 

Na school loopt de kerstman in de kijker op het schooldomein ..
"Waar zijn de rendieren, juf ?" 
Euhm, ik moet het antwoord schuldig blijven .. 
 maar die vraag wordt al snel niet meer gesteld want
de kerstman deelt snel wat snoepgoed uit. 
Dank je kerstman ! 

Jammer genoeg heb ik van het optreden van onze kleuters geen foto's of ander beeldmateriaal. 
Als er iemand een leuke foto heeft .. zet die op stick en bezorg me de foto('s)
Dan plaats ik alles met enige vertraging op onze klasblog. 



Aan alle ouders, grootouders, (ex-) collega's, vrienden van het GO ..
Dank je voor jullie aanwezigheid. 

Aan mijn kleutertjes .. 
Jullie waren deze avond fantastisch, 
grandioos, 
formidabel, 
geweldig,
mooi om te zien, 
uitermate schattig ..
..dé sterren van de avond. 

Een fijne en welverdiend fijn weekend,
Jullie fiere juf Xxx

En dan was er nog .. juf Anne .. 

Alhoewel juf Anne nooit werkt op vrijdag is ze vandaag present. 
Had ze nu écht niet moeten doen .. 
Want samen met meester Ken zijn we de 'keukenhulpjes' (lees : afwassers) van dienst. 
-Onze cava-bar werd immers opgedoekt, 
ondanks het feit dat we onze bar volledig uitverkocht hadden.
Zouden de mensen onze charmes missen vandaag ? Zeker weten ! 😉-

Enfin ..
We wisselen elkaar af : glazen verzamelen, afwassen, afdrogen en opbergen .. 
Tot juf Anne aan het afwassen gaat .. plots sta ik met mijn voeten in het water.
Ook meester Ken voelt nattigheid en juf Anne doet alsof haar neus bloedt.
Al heel vlug staat onze geïmproviseerde keuken onder water. 
Wat wil het verhaal, juf Anne verwijderde de stop van de afwasbak
en vergat een emmer onder de afloop te plaatsen. 
Het gevolg .. natte voeten dus ! 
Na het incident droop ze stilletjes af.
Meester Ken en ik konden, jawel .. de wateroverlast wegwerken ..
Dweilen was immers de boodschap 
en nu weet ik waar de spreuk 'dweilen met de kraan open' vandaan komt.

De Tandem-kleuters in actie .. 
met dank aan de mama van Nathan en Xander







4 opmerkingen:

  1. Super leuk gedaan!

    Hierbij link naar 2 filmpjes :
    https://goo.gl/photos/NFm2dDbuo5G4ZBio8

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel !!
    De filmpjes zijn leuk om te bekijken ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. NIet overdrijven he Taniatje, proper als ik ben, wou ik vies spoelwater verversen.. wist ik veel dat er geen afvoer was... ! hahaha XX

    BeantwoordenVerwijderen