zondag 20 november 2016

24 november 2016


Onze brief voor Sint is klaar .. nu nog naar de postbus brengen .. 
en hopen dat Piet blij is met al die prachtige kleurplaten die mijn kleuters
zorgvuldig hebben ingekleurd. 
Bovendien hebben mijn kleuters elk een boodschap voor Piet gedicteerd. Echt tof !  

Brief van Piet : 
-foto volgt-

Ik heb heerlijk geslapen - als een roos - maar waar is het ontbijt ?
En de koffie ? Misschien kan er wel een dessertje bij.
Liefs, 
Piet 
Xxx 

O ja, sorry voor de rommel.

Elke klas bedenkt een lekkernij .. hoe kunnen we Piet eens extra verwennen ?
Per klas maken we een bereiding en we dekken de ontbijttafel feestelijk in. 
Intussen weet ik het wel .. 
ik moet boodschappen doen 
want de kleuters hebben gekozen voor een uitgebreid ontbijt.

PS Wat is er mis met het water ?? Er komt geen druppel uit de kraan !! Groetjes, Piet.


 Onze watervoorraad !! 
 Hopelijk hebben we genoeg voor één dag.

Nu we toch voldoende water hebben, kunnen we toch schilderen en knutselen 
en dat tot groot plezier van mijn kleuters.
 Er worden Pietjes geknutseld en alles wordt afgewerkt met een laagje glitter.

Ook in het speelhuisje wordt er druk overleg gepleegd.
Hoeveel pakjes zal het paard meenemen ? 
En Piet ?? 
Maar waar is Sint ??
Die ligt in bed ! 
Uitgeteld ! 
Het is dan ook een zeer drukke tijd. 
Ik heb er alvast alle begrip voor, ik weet hoe de Sint zich moet voelen in zo'n drukke periode.

En dan was er nog .. de brief van Piet .. 

Dat Zwarte Piet kuren heeft, is nu wel duidelijk 
en voor de K3-tjes heeft hij een speciaal lijstje (lees : menu) samengesteld. 


Ik vrees dat Juf Anne en juf Ilse deze avond de personeelsvergadering niet zullen halen. 
Want op de menu staat 'Canard a l'orange' en dat hebben de dames niet in huis.
Gelukkig loopt het jachtseizoen nog ..
Juf Anne zal "de lokgroep der eenden" imiteren in het bos terwijl juf Ilse overgaat tot de vangst. 
Wie het arme dier zal pluimen ?? 
Daar wordt over getost. 
Ik wil morgen wel eens zien hoe juf Ilse die menu zal afwerken voor onze Piet. 
Dit verhaal krijgt zeker nog een staartje (of is het een pluimpje ??) 😃

Personeelsvergadering in de Tandem


Beste volgers,
Sorry voor de vertraging maar ik heb deze middag geprobeerd alles netjes op de blog te krijgen. 
Dit is me weeral niet gelukt .. problemen met de server !
Om gek van te worden. 
En net toen ik dacht : Joepie, het is gelukt, was er weer geen verbinding meer. 
En zo kan ik deze avond -na de personeelsvergadering- weer herbeginnen. 
😠😞
Misschien morgen dit probleem eens voorleggen 
aan meester Klaas - verantwoordelijk voor ICT op onze school.

Tot slot nog dit nieuwtje .. 

En als klap op de vuurpijl ..
Daar komt een eerste winterprik !
Temperaturen onder het vriespunt !

Snel die warme muts zoeken, de zachte sjaal opsnorren
en de wollige wanten maken we snel vast aan een touwtje en duiken dan ons jasje in.

En aan alle zieke kleutertjes .. spoedig herstel !



1 opmerking:

  1. pff t was geen gemakkelijke opdracht van zwarte piet.
    T was helaas al donker na de personeelsvergadering en in het Leen mochten we al niet meer binnen. Lap, t zal dan maar bakken worden. Piet je mag op zijn twee oren slapen (hoewel ik geen idee heb, hoe je dit doet), ontbijt zal hij hebben. Mijn tupperware aankoop mag nog eens uit de kast. Het wordt smullen, maar voor meer kijk je morgen best eens op juf Anne haar blog.

    BeantwoordenVerwijderen