donderdag 17 november 2016

17 november 2016

Het zijn erg lange werkdagen, niet alleen voor de Pieten, maar ook voor de kleuterjuffen. 
Reeds vroeg ben ik op weg naar school .. 
een auto vol spullen én ik heb een afspraak met Slaappiet. 
Nog voor de kinderen van de bus arriveren, hebben Slaappiet en ik alles geregeld 😊
Het is nog donker als de eerste leerlingen de kleuterafdeling binnen stappen.
Samen spelen ze met de rekenstaafjes ..
.. anderen kijken in een speelgoedfolder en maken een 'rijkelijke' keuze.

Om 8.45 uur sijpelen de kleuters de klas binnen.
Direct lopen we naar de hotelkamer van Piet. 
Maar wat ziet mijn oog .. een foto van juf Anne ???
Het is duidelijk - Slaappiet heeft een boon voor 'rijpere' dames. 
In bed ligt een immense knuffel.
Ik vraag me af of Slaappiet deze nacht voldoende plaats heeft gehad in bed. 

Piet heeft -zeker weten- een slapeloze nacht gehad. 
Overal ligt er snoep en het lijkt wel of Piet heeft een 'feestje' gebouwd.
Onder bed staat een plaspot en als ik het potje open 
vind ik een enorme plas.
Die plas ruikt verdacht veel naar zoete mandarijntjes - maar dat lust Piet dan ook graag. 
(Vooraleer iemand gilt .. de plas is niks minder dan limonade 😉 Had ik nog staan in de koelkast)

Juf Anne gaat zelfs nog een stapje verder en proeft .. precies limonade ! 
En dan duiken we de hoekjes in - we maken een 3D-Sinterklaas. 





En we blijven maar doorgaan !
 We knippen en leggen de puzzelstukken tot een correcte afbeelding ontstaat.
 Juf Anne krijgt een appelflauwte als ze al die activiteit in K2 opmerkt.
Gelukkig ligt er ergens nog een propere swiffer 
die ik kan gebruiken om mijn collega weer op de been te krijgen.
De K3-tjes vinden het net iets té theatraal en kunnen een glimlach niet onderdrukken. 
Juf Anne toch .. 
Het thema 'Hotel op stelten' leeft erg in de kleuterklasjes.
Een gezellige en sfeervolle tijd in de kleuterafdeling.
Iedereen werkt in de hoekjes vol enthousiasme : 
Speelgoedzakken vullen, lijstjes opstellen, koekjes bakken enz. 
En wat vind je van deze fantastische pakjesboot ?? 

De school is uit maar er wacht me nog een vergadering -
het kernteam werkt verder aan het schoolwerkplan. 
En om 17.45 uur kan ik naar huis. 
Het is al donker en er steekt een stevige wind op. 

Slecht nieuws .. 
Het weerbericht gezien ?
Wel, dit belooft niet veel goeds .. er is storm op komst 
en dat is nefast voor alle Pieten die komende nacht op stap moeten. 
Benieuwd of de Pieten het zullen wagen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten