zaterdag 19 november 2016

18 november 2017

 Er zijn zo van die dagen ... 
Wel, vandaag is het zo'n dag .. druk, druk, druk .. ontzettend druk
en het lijkt wel of iedereen me vandaag nodig heeft. 

Ochtendtoezicht aan de schoolpoort en jawel, we kunnen eens lekker uitwaaien.
De regen blijft uit en daar ben ik blij om. 
Eindelijk kunnen de kinderen hun energie eens kwijt,
 want na één week binnen zitten is de situatie bijna onhoudbaar. 
Lekker uitgewaaid starten we de dag. 

Vrijdag .. fruitdag ..
en papa Freddy is op post.
Kilo's appels schilt hij en alles belandt in partjes in twee grote kommen. 
De peren laten we nog even liggen, niet rijp. 

Ook de mandarijnen van mama Vitamientje eten we lekker op. 
En mandarijnen pellen, dat kunnen we toch zelf ?! 
Lekker én gezond, zoveel is zeker ! 

 We lopen de hotelkamer van Piet binnen .. 
geen verandering te zien .. 
Maar waarom gieren mijn kleuters het uit ??

 Hebben zij misschien iets opgemerkt ?

 Sommigen hebben binnenpretjes,
anderen komen niet meer bij van het lachen ..

 Juf, jij hebt een probleem ! schatert Thibault.
O neen, ik wil het echt niet weten !! 

En dan zie ik wat mijn bengels reeds lang hadden gezien.

Ook de K3-tjes hebben het rumoer gehoord en komen nieuwsgierig een kijkje nemen.
O neen, wie gaat dit opkuisen ?? vragen de kleuters. 
Ik maak me stilletjes uit de voeten. 
Maar ook mijn collega's geven geen duimbreed toe. 
Misschien moet iemand van de kleuters de pot van Piet maar eens uitwassen, opper ik.
Maar dat blijkt geen goed idee .. het kleutervolkje mort .. 😃

11.30 uur, de kleuters vertrekken naar de eetzaal en ik heb bezoek. 
Juf Denise -oud-collega en vroegere juf K2-K3 van de Fröbels - ja, zo heette de Tandem toen- 
komt langs met oude klasfoto's. 
En die foto's kan ik heel goed gebruiken voor een volgend project GO 75 !
Een uurtje later vertrekt ze alweer. Het is altijd leuk om eens bij te praten. 
Dank je wel, collega !

Dan wacht me nog een middagtoezicht en het is opnieuw gaan regenen. 
Ik sakker wat .. Het zou beter eens sneeuwen ! opper ik. 

Even later komt meester Klaas binnen gespurt 
Bang voor de regen ? vraag ik.
Er is iets mis met de 'fiche' van ons televisietoestel en dat komt hij dus repareren. 
Maar omdat het opnieuw regent, kijken we naar een dvd 'Dag Sinterklaas'
Gelukkig begrijpt meester Klaas dat dit niet het meest geschikte moment is 
en komt later nog maar eens terug.
Maar ook dan is mijn hulp gewenst !
Meester Klaas moet allerlei kabels controleren en 
daarvoor moet de televisie van de wand
en wie mag de tv vasthouden ?? 
 Juist, moi ! Daar sta ik dan !

De school is bijna uit en daar heb je .. joepie .. sneeuw !
Mijn geluk kan niet op !

De vlokken vallen met duizenden uit de hemel en de sneeuwstorm wordt steeds heviger. 
Het doet me denken aan mijn oma zaliger.
Ze zei : Het zijn de engeltjes die hun matrasje uitkloppen. 

En de kinderen ? 

Die zijn door het dolle heen .. 
sommigen maken het voor de eerste keer (bewust) mee,
een unieke ervaring !
En ze willen meer van dat .. want ze gaan dromen .. 
van pakken sneeuw, sneeuwpoppen  en sleetje rijden. 
Dolle winterpret dus !
En eerlijk, het is al een aantal jaren gelden dus laat de sneeuw maar komen ! 



Een rondje actua : 
In Gent worden de 6-daagse gereden, een aanrader !

Juf Kelly is één van de gelukkigen die er tijdig bij was 
en dus tickets heeft weten te bemachtigen. 
Maar vrijblijvend kan ze niet naar het Kuipke in Gent.
Ik geef haar een paar opdrachten mee : 
Maak een foto van de sympathieke Gentenaar Iljo Keisse 
en spot Mark Cavendish.

Even later krijg ik een sms : 
Is een foto van Wiggings ook goed ?? 
Heb de 'kottekes' van Iljo en Cavendish nog niet gevonden 😉
Beste collega, wie zoekt die vindt ! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten