vrijdag 4 november 2016

4 november 2016



De herfstvakantie bracht heel wat inspiratie. 
Naast het doornemen van de vak(antie)literatuur, 
het invullen van het kindvolgsysteem voor 20 kleuters, 
het voorbereiden van de schoolagenda,
het opstellen van de facturatie van oktober .. 
lagen er ook nog enkele projecten te wachten op uitwerking. 

Werkgroep GO75 werkt volop  aan het feestjaar 75 GO te Eeklo. 
Ik nam contact met enkele oud-collega's en
 die komen me binnenkort bezoeken met hun foto's en dozen vol herinneringen. 
Benieuwd welke verhalen ik van hen kan oppikken. 

Ook mijn huidige collega's konden rekenen op een mailtje of twee .. 
Project één : het grootouderfeest 2017
Juf Ilse vond het 'tof !' 
Juf Joke schreef me : "Pas vakantie, jij laat er ook geen gras over groeien"
Juf Muriel  vroeg zich dan weer af of ik een pauze-knop had. 
En juf Anne haar grootste bekommernis : "Mag ik me verkleden ?" 
De basis is er voor een onvergetelijk feest, nu nog verfijnen. 
Project twee : Hotel op stelten met zwarte Piet !
Elk jaar bedenk ik een thema waaraan de kleuterafdeling klasdoorbrekend werkt.
En ook dit jaar staat er heel wat te gebeuren. 
Na een dag flink doorwerken stuur ik het resultaat door naar de collega's. 
Juf Muriel krijgt net geen appelflauwte en schrijft : "Jawadde, nog een project !"
Juf Joke - duidelijk in vakantiemodus - schrijft : "Sta direct met beide voeten in het project, waw !"
Juf Ilse trekt naar haar zolder op zoek naar de te verzamelen spullen, flink zo ! 
En juf Anne heeft alweer maar één bekommernis : "Mag ik me verkleden ?" 
Maar dat het leuk wordt is een feit ! 
Benieuwd, volg dan zeker onze blog. Hier lees je werkelijk alles over onze belevenissen. 

En dan .. 
Het is gebeurd, het is gebeurd, er is iets vreselijks gebeurd .. 
Onze schoorsteenmantel heeft de geest gegeven. Niet meer te herstellen !
Is er ergens een creatieve papa 
die handig is met hout en hamer en 
die een stevige schoorsteenmantel voor ons in elkaar kan zetten ?  
O ja, een lichttafel kunnen we ook gebruiken en ik wil er één met een meer-kleuren-lamp.
Ben jij de handige Harry die we zoeken, geef ons een seintje en 
misschien wil directeur Tim ons een centje toesteken om hout te kopen.
 Zou leuk zijn ! :-) 
We vragen het hem na de herfstvakantie.
Fingers crossed !  

Gelezen .. 
Juf Anne schrijft op haar blog dat ze op hartbewaking ligt na het lezen van mijn 2 projecten. 
Niks van, ik zag ze deze namiddag shoppen in de feestwinkel in Oudenaarde samen met juf Vera. 
Ik denk dat ze alweer een plannetje heeft.  

6 opmerkingen:

  1. Ik wil samen met jullie ideetjes bedenken om er een prachtige lichtbak van te maken!!!
    Ik kijk alvast rond waar je zo'n lamp kunt vinden met meerdere kleuren....
    Het plastiek/glas...dat er bovenop komt is ook héél belangrijk!!
    Speurneuzen is de boodschap!!!
    Ik doe alvast mee en laat je iets weten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je !! Ik heb al één enthousiasteling gevonden, hoera !

      Verwijderen
  2. Juf tania moet echt een boek schrijven, het zou een bestseller zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juf tania moet echt een boek schrijven, het zou een bestseller zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Breng me niet op een idee of ik schrijf nog een trilogie want na al die jaren op de Tandem met een bende gekke collega's kan ik zeker enkele boeken vullen en dan trek ik naar de boekenbeurs en ga ik signeren. Benieuwd of mijn collega's mijn boeken zullen kopen .. Hahaha

      Verwijderen
  4. A propos juf Muriel, je valt in herhaling .. jouw reactie is tot 2x toe verschenen ;-)
    Niet erg hoor, zo tikt de teller -reacties - wel heel snel aan. Dank u !

    BeantwoordenVerwijderen