vrijdag 9 september 2016

9 september 2016

 Beste volgers,
Zoals jullie waarschijnlijk reeds weten,
viert onze school zijn 75-jarig bestaan. 
Dus dacht ik aan een fijn projectje om 
gezellig klasdoorbrekend te werken. 
In de zomervakantie was ik op zoek gegaan naar 
een aantal uitdagingen en eindelijk was ik klaar. 
Ik stuurde mijn collega's het blijde nieuws 
en iedereen was dolenthousiast .. oef. 
Maar deze week kwam ik tot de conclusie dat ik net iets té snel
een project was opgestart. 
Exact op 15 september 2017 kunnen we de jarige feliciteren. 
Dus verstuurde ik opnieuw een mail naar mijn lieftallige collega's.

Hallo wakkere burgers des vaderlands,
Met spijt in het hart moet ik jullie mededelen 
dat het verjaardagsfeest van 15 september niet kan doorgaan 
wegens 74 jaar in 2016 en dus pas 75 jaar in 2017.
Ik was iets té ijverig om een project op te starten. 
Nog een jaartje geduld dus :-)
O ja, Anne.. je hoeft je niet te haasten met die champagnefles, je hebt nog een gans jaar !! 
(Juf Anne had de opdracht gekregen een lege of meerdere flessen te sparen en 
wij zouden  dan een feesteditie op de markt brengen van dit 'godendrankje')
Ik berg het project dus nog een jaartje op vooraleer we de kurken kunnen laten knallen.

En voor je mij iets verwijt .. niemand van jullie heeft blijkbaar ook iets gemerkt.
Wat een wakkere burgers zijn jullie toch !! 

Groetjes,
Tania - feestcomité kleuters de Tandem
Niet veel later kreeg ik een mail toegestuurd van juf Muriel. 
Zij schreef : 
Wij zijn misschien geen wakkere burgers 
maar wel burgers met het volste vertrouwen in hun collega,
die wij dan ook blindelings volgen.

Wel juf Muriel, mijn ijdelheid is gestreeld. Zoveel vertrouwen .. da's pas mooi ! 
Juf Anne liet mijn mail ook niet onbeantwoord. 
Zij schreef een vinnige reactie waar ik tot op vandaag helemaal ondersteboven van ben : 

Foute mails, ons opkoteren om projecten uit te voeren.
En dan de mededeling : Oeps, sorry, een jaartje te vroeg, het project is voor volgend schooljaar. 
En ik maar lege flessen champagne sparen !
En dan het uurrooster, 3 nieuwe exemplaren op amper één schoolweek tijd ..
uren kloppen niet, steeds wisselende uren enz.
En dan komt Vera aandraven dat je enkele schooljaren achter de feiten aanholt .. verkeerde datum !

Ik vergeet soms -geef ik grif toe- maar jij, 10 jaar jonger en het begint nu al.
Ik vrees voor je korte-termijn-geheugen .. de Home wenkt, vrees ik. 


Maar als het een troost mag zijn, ik zal je trouw op vrijdag aperitiefdag 
in de home een bezoek brengen.
Groeten, 
Anne

Wel heb je ooit .. 
Maar ik roep ter verdediging enkele zaken in .. 
1. Collega's vragen steeds andere uren toezicht, aangepast aan gezin en vrij uur. 
2. Het invulrooster voor de toezichten heb ik reeds een aantal jaren op mijn pc staan, 
zodat ik dit jaarlijks maar aan te passen heb. 
3. En de exacte datum GO 75 jaar ben ik inderdaad eventjes uit het oog verloren. 
Kan de beste overkomen !!
Gr Tania



Vrijdag (extra) fruitdag .. 
Dankzij mama vitamientje smullen onze kleuters sappige nectarines.
En dat smaakt op zo'n zonnige en warme dag als vandaag !
Dank je wel mama vitamientje, je bent een schat ! 

Deze ochtend .. op de speelplaats .. 
Mijn kleutertjes zijn in de wolken met mijn schilderwerken (zie gisteren)
Onze rij is opgefrist in vrolijk pastelblauw. 
 Als de schoolbel gaat, staat iedereen netjes in de rij. 
"Opgepast, maak mijn stenen niet vuil !" waarschuw ik mijn bengels .. Pas geverfd !!!
En zo lossen mijn ukken dit probleem op.
Wijdbeens over de tegel staan, zo wordt de tegel niet vies ! 






 
Familienieuws :
Sami is grote broer geworden van een kleine broertje - Amir. 
Voor de juffen heeft Sami een bordje zoetigheden meegebracht. 
Dank je ! 

We wensen de familie Bel Kihel heel veel geluk met hun jongste spruit !


En dan was er nog .. ziekenboeg de Tandem ! 
Het lijkt wel of ik heb spreekuur in de Tandem.

Kleuters zitten netjes op een rij en wachten hun beurt af.
Overal zie ik geschaafde knietjes.
Eventjes de wonde schoonmaken, ontsmettingsmiddel verstuiven,
pleister op de knie en .. KLAAR !! 
De rekening stuur ik achteraf wel en wellicht is er tussenkomst van het ziekenfonds (grapje) 

1 opmerking:

  1. Ik wil je gerust ook komen bezoeken in de home en zal een " Tom Collins" meebrengen tenzij je dan al de ziekte te pakken hebt van af en toe een glaasje "Vreugde" te drinken .

    BeantwoordenVerwijderen