donderdag 22 september 2016

22 september 2016

 Een nieuwe dag .. een nieuw begin ..
en we hebben een drukke agenda : 
Knippen, een opdrachtje afwerken en 
natuurlijk spelen we markt want donderdag is 'markt-dag' in Eeklo.

Mijn kleuters zijn in de ban van ons experiment nl het planten van pitten. 
Fien loopt snel de klas in en neemt een kijkje in de bloempot :
Neen, niks .. er is niks te zien" zegt ze teleurgesteld.
Alessio heeft een zakje in zijn schooltas met daarin .. juist .. pitjes .. 
"Gaan we die planten, juf ?"
Als het aan mijn kleuters ligt hebben we binnenkort in de Tandem onze eigen appeltjes-boomgaard.
 





Ook voor de juffen wordt het een druk gedoe vandaag -
ik heb immers een plan.
Deze morgen haal ik de buskinderen op en samen maken we de berging leeg.
Een heel (stoffig) karwei !
De 'grote schoonmaak' kan beginnen.
Eventjes de spullen ordenen en niet gebruikte materialen vliegen onverbiddelijk de berging uit. 
Gelukkig heb ik een 'hulpje' gevonden. Juf Joke helpt waar ze kan.
Elke vrij (toezicht-)moment duiken we de berging in. 
Juf Ilse vindt het best gezellig zo en
eet (na haar refter) haar broodje op in de berging
 terwijl juf Joke en ik in het stof bijten. 
Juf Anne heeft een afspraakje (-met haar dochter welteverstaan-)
En ja hoor, zij zit ergens op een terrasje te genieten van de zon, een hapje en een drankje. 
"Ik spoel het stof voor jullie door" mailt ze ons. 
Onze opdracht is nog lang niet klaar, het wordt een meer-dagen-plan !
Maar ik heb zo mijn principes .. 
ik heb een hekel aan half werk, dus pakken we het meteen grondig aan.
Benieuwd of onze poetsvrouw blij is met onze activiteit in de berging ??
In de namiddag staat een sportactiviteit voor de kleuters op de agenda.
Juf Stephanie daagt mijn ukken uit tot enkele topsportprestaties. 
Intussen heb ik overleg met juf Lien (zorgco de Tandem)
Na een uurtje zijn we klaar en keer ik terug naar mijn klas. 
Plots vliegt mijn klasdeur wagenwijd open. 
Het is juf Vera en zij brengt slecht nieuws :
"Tom is gevallen in de Eneco-tour en heeft zijn pols gebroken"
Daar gaat mijn hoop op een nieuwe wereldkampioentrui in Qatar. 
Ik ben een depressie nabij. 
"Hoe kan dit nu ?" vraag ik juf Vera.
"Weet ik niet, Carine (buschauffeur) heeft dit gelezen"
Ik loop nog wat te mopperen en ja hoor, daar is Carine met volgende mededeling : 
"Tom is gevallen toen hij zijn muzette aannam en een hapje at !"
Wat maakt dit nieuws me toch zo ongelukkig !! 
En ik kan alleen maar bedenken : "Tommeke, Tommeke wat doe je nu ?!"  

 
Kernteam ! (vergadering)

En dan was er nog ..
Blijkbaar kreeg Fien gisteren een vriendinnetje op bezoek voor een gezellige spelnamiddag.
De meisjes dachten aan een gezond tussendoortje .. een appel ..
en wat raad je .. het werd pitjes verzamelen geblazen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten