maandag 5 september 2016

5 september 2016


Voorlezen, het leukste moment van de dag .. 
Omdat interactief voorlezen heel belangrijk is voor de taalontwikkeling bij de kleuters
waag ik mijn kans. 
Deze week lees ik voor uit het leukste boek ter wereld, een Dribbel-boek.
En laat Dribbel nu een ongelooflijk lief hondje zijn die dol is op avonturen. 

Na het verhaal verspreiden mijn kleuters zich over de klas.
In elk hoekje valt wel iets te ontdekken en te beleven. 
Maar de meest succesvolle hoek is wél de schilder-/creahoek.
 Gezellig kliederen en knoeien met verf .. o zo leuk ! 
 Creatief met vorm en kleur ..
 Aan dit kunstwerk wordt héél lang gewerkt ..
 Snel een afdrukje nemen vooraleer de verf droogt ..
 .. en het resultaat bewonderen ..
Het resultaat is prachtig !! 
Nu nog een plaats vinden voor een expositie !

 Een volgende groep duikt de schilderschort in.
 En ook nu zijn  we weer een en al ernst.
 Wat een creativiteit is er te vinden in de tweede kleuterklas.
 En die nieuwe techniek hebben ze meteen in de vingers, tof ! 

 Takwa bekijkt het resultaat op armlengte. 
Misschien nog een extra kleurtje toevoegen ?! 
 Na het intensieve werk even de handjes schoonmaken.
Zo, de handjes zijn weer netjes .. nu kunnen we spelen ! 

 In de bouwhoek is er heel wat bedrijvigheid .. het lijkt er wel een bouwwerf.
De mooiste constructies worden er opgezet.
Ook de werfwagens rijden aan en af. 
En wie beter dan Bob kan een werf leiden ?? 
 Bob en zijn maatjes steken een handje toe, gelukkig maar.

 In de poppenhoek is het opvallend stil en dat is echt niet pluis - weet ik uit ervaring.
Dus ga ik stiekem een kijkje nemen. 
Mijn kleuters hebben mijn collectie lege parfumflesjes gevonden. 
Hmmm .. ruikt heel lekker ! vinden mijn bengels.
Ja, het ruikt naar onze juf ! vindt Thibault. :-) 

Alweer een fijne (werk)dag zit er op. 
Al is het nog eventjes wennen aan alle drukte om ons heen. 
Over enkele weken loopt alles op wieltjes, zeker weten. 
En onze agenda raakt aardig gevuld met leuke ideetjes en activiteiten.
Benieuwd ?? 
Blijf zeker onze klasblog volgen. 
Groetjes, 
Juf Tania

Geen opmerkingen:

Een reactie posten