vrijdag 30 september 2016

30 september 2016


Vandaag hebben we Daan Pelikaan (ipv Daan Banaan) te gast in de tweede kleuterklas.
Fien vertelt ons hoe het spel werkt. 
En ja hoor, ik word gekozen voor een try-out, 
zonder succes weliswaar (en tot grote pret van mijn kleuters) 
Ik kom tot de conclusie dat mijn motoriek niet echt OK is, 
eventjes de zorgco raadplegen.

Juf Muriel denkt het beter te kunnen, helaas .. 
En als niemand het ziet .. speelt ze 'vals' spel .. foei ! 
Ik bedenk een plannetje .. zullen we de vaardigheden van de kleuterjuffen eens testen ?!? 
Nog nooit gezien .. meisjes toch .. er wordt geduwd en gekrijst .. 
Juf Joke gooit haar gewicht in de schaal en vangt, jawel .. het eerste balletje.
Lou vindt het 'grappig' .. wat een schaterlach ! 
En dan loopt het echt wel uit de hand. De 'clash' tussen twee juffen !
Nooit eerder gezien in de Tandem.
Eindelijk is het de beurt aan de kleuters - wat hebben ze lang moeten wachten.
Elke klas stuurt een afgevaardigde !
Juf Joke bespreekt de tactiek met haar kleuter
en ik geef nog een flinke massage aan Fien die het spel 'Daan de Pelikaan' met de anderen uittest.
Oefening baart kunst, zo blijkt. 
K2 wint de wedstrijd.
Wat hebben we plezier, we verkeren in een overwinningsroes ! 
Deze namiddag doen we het nog eens over maar dan met de kleuters van K2.


Vandaag hebben de leerlingen van KA de Tandem hun kennismakingsdag.
Overal staan speeltuigen op maat verspreid over de hele school. 
En wij zijn er als de kippen bij om een kijkje te nemen op het sportveld.
De duizendpoot is immens .. 
.. en die kleine stipjes .. ja hoor, dat zijn wij !
Als ook de ballen aan het voetballen gaan, kijken mijn kleuters raar op.
Lopende ballen .. nog nooit gezien ! 
De kleintjes kijken hun ogen uit en hopen alvast dat ze snel groot worden - dit willen ze ook ! 
Het lijkt wel 'spel zonder grenzen' 
De kleintjes moedigen de groten aan en de groten geven het beste van zichzelf .. 
heerlijk om te zien !
Tot slot gaan we een kijkje nemen bij de kokosnotenboom :
Klimmen en noten uit de boom gooien. 
Zouden wij dat ook kunnen ? Ik denk het wel ! 

Eindelijk kunnen de K2-tjes het Daan Pelikaan-spel spelen.
Fien stelt zorgvuldig een team samen
maar als ze Daan Pelikaan in actie wil zien, begeeft hij het. 
Oeps, batterijen leeg !!! 
Geen spelplezier meer voor de kinderen, 
de juffen daarentegen hadden een fijne spelochtend in de Tandem.
En ik voel me toch een beetje schuldig !!!

En dan was er nog .. deze foto .. 
Ik weet het .. 
ziet er vreselijk uit .. 
maar zo erg is het echt niet ..
Net voor de speeltijd staat de kookpot op het fornuis
en door het jassen knopen, ben ik eventjes de appelmoes uit het oog verloren. 
Ik gooi snel de appelmoes in een kom en gelukkig is er geen vuiltje aan de lucht.
De pan zet ik terug op het fornuis en dat is wat ik nu echt niet had moeten doen. 
Het laatste restje appelmoes brandt aan. 
Laat dat nu dé foto zijn die juf Anne snel maakte ?! 
Wees gerust, jullie kleuter kreeg een deftige, niet aangebrande appelmoes voorgeschoteld. 
Je kent mijn collega hé, .. overdrijft graag !

Een hele vroege sms. Wie kan dat nu zijn ? 
Tuurlijk, .. had ik het niet gedacht .. 
het is juf Anne .. 
zij heeft een nieuwtje voor me : 
Quick Step trainde de voorbije dagen in Ursel ! 

"Zijn  ze er vandaag ook nog ?" vraag ik haar.

"Weet ik niet ! Ze liggen waarschijnlijk op de massagetafel nu !" krijg ik te lezen. 
"Ze trainen op tijdrijden voor het WK in Qatar"

"En dat krijg ik nu pas te horen" sakker ik.
"Had ik dat geweten dan had ik woensdagnamiddag hele namiddag op de tarmac gezeten.
Gezellige collega ben jij ! Dit zet ik morgen op mijn blog !" dreig ik een beetje :-) 

"Ik weet het ook pas, mijn naam is haas !" schrijft ze snel terug. 
"Maar ik heb vandaag lekker vrij dus ga ik straks een kijkje nemen op het vliegveld."
schrijft ze venijnig. 

En ik kan alleen maar berusten, voor mij start de laatste werkdag van de schoolweek.
Arme ik !
Prettig weekend en tot maandag ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten