vrijdag 16 september 2016

16 september 2016


STRAPDAG  .. iedereen stapt of trapt naar school !
De Tandem kiest voor een retro-editie .. 

De kleuters kregen alvast één opdracht :
 pimp je fiets, zet je fietshelm op en wees extra zichtbaar in het verkeer !
En dat is precies wat Fien deed .. 
Djalinka (K1)  speelt op safe .. mét fietshelm (al zakt die net iets té scheef !)
Ook Alessio heeft meteen gekozen voor een veilige rit .. 
eentje mét fietshelm én fluo-jas.
Corneel (P) laat zich dan weer rijden door Sabré .. leuk toch ?
Yari en Jurre tonen hun rijvaardigheid op de tweewieler.
Zij oefenen dan ook al jaren in ons kleuter-wieler-team.
Jurre gaat meteen in het wiel zitten van Yari.
Op zoek naar een 'waaierke' jongens ? 
Echte Tandemtrappertjes als je het mij vraagt.
En zo loopt onze speelplaats stilaan vol met voetgangers én fietsers.
Strapdag een feest ! 
Het straplied blijkt veel te moeilijk voor onze kleuters
dus heb ik voor een alternatief gezorgd : "Ik kan fietsen" van Kapitein Winokio.
Waar we buiten op de fiets lustig de pedalen rond trapten, stappen we binnen enkele rondjes.
En aan de snoetjes te zien, wordt dit zeer leuk bevonden. 

Nu we toch de sportieve toer op gaan, kiezen we voor een gezond tussendoortje, vers fruit : 
aardbei - banaan - pruim - appel - mandarijn - meloen - tomaat - wortel ..  
Heel lekker en gezond ! 
Smakelijk ! 






 





En wees gerust, een stuk fruit smaakt overheerlijk ! 

Fijn weekend en tot maandag ! 

Na school vluchten we naar de lerarenkamer 
waar nog een 'zware' teamvergadering op de agenda staat
met een massa agendapunten. 
Start vergadering om 15.20 uur .. 
einde ?? uur .. 

En nu kan ook het weekend voor ons beginnen.
Al heb ik een stapel administratie af te werken. 
Ouders die thuis nog documenten liggen hebben
-pedagogisch project, privacyverklaring ..-
bezorg mij die aub maandag aanstaande ten laatste,
zo kan ik eindelijk alles indienen op het secretariaat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten