donderdag 15 september 2016

15 september 2016

Als we Frank-de weerman- mogen geloven zijn we aan ons 
laatste beetje zomer toe ..

Dus duiken we vandaag de schooltuin in
en snoeien de lavendel. 
Twee kruiwagens later, een bomvol compostvat en dito vuilnisbak
ziet ons tuintje er wel zeer leeg uit. 
Maar niet getreurd, volgende lente kunnen we uitkijken naar een schitterende bloei !

Omdat snoeien mét kleuters in de buurt heel gevaarlijk is,
verzamelen de juffen op het hete middaguur in de kleutertuin.
(en dat in onze vrije tijd .. wie doet het ons na ??!!!)
 Snoeien is heel lastig voor de armspieren, moet je weten. 
Dus neemt juf Joke het ook eens van me over. 
Juf Anne zorgt voor beeldmateriaal en maakt foto's. 

Misschien zou ze beter de heggenschaar ook eens ter hand nemen
want Nour (K3) is bezeten van de armen van juf Anne. 
"Wat is dit ?" vraagt ze poeslief 
terwijl ze de bovenarm van juf Anne laat flapperen. 
En laat dat nu zeer gevoelig liggen bij mijn lieve collega. 
Ook bij de andere collega's loopt Nour langs 
en probeert of die armen ook flapperen.
Niet dus (of misschien een heel klein beetje dan) !! 
Ook bij zichzelf test Nour dit uit, maar op die leeftijd staat alles nog strak gespannen.
Nour begrijpt er niks van. 
Van de tand des tijds heeft ze nog geen benul ! Gelukkig maar.

Geen nood juf Anne, ik stel een trainingsschema op 
en over enkele weken steek je weer strak in het vel.

Wat gaan we nog beleven :-) 
Zo zie je maar, bij ons is het altijd lachen geblazen.

En voor juf Anne, 
een welgemeende sorry .. maar dit was echt té mooi om te laten liggen. 
(Ik hoop dat je volgende week nog tegen mij wil spreken ;-))

2 opmerkingen:

  1. Ben in spoed op hartbewaking opgenomen na lezen van je blog.,👿

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje Tania,
    dat jij toch zo goed voor onze lavandel zorgt . het is nog geen complimentendag maar dit mag ook al eens gezegd worden hé
    Mijn lavendelpotje staat nog steeds mooi op mijn rek thuis

    BeantwoordenVerwijderen