woensdag 28 september 2016

28 september 2016


De morgenstond heeft goud in de mond .. 
en dus ben ik deze morgen uitzonderlijk vroeg op school.
De preventieadviseur komt morgen en 
onze speelzaal is één puinhoop. 
Een emmer water, een schuurborstel en een fris ruikend sopje
moeten de berging een flinke opknapbeurt geven.
Dus ga ik meteen aan de slag. 

Tegen de tijd dat mijn collega's arriveren op school is de berging droog
en kunnen we alles weer een vaste én nette plaats geven. 
Onze berging zoals ze is .. netjes - fris - overzichtelijk - een pareltje van orde ..
Houden zo, zou ik zeggen ! 
(foto volgt) 
En de preventieadviseur mag best tevreden zijn met onze opruimwoede van voorbije week. 
Dank je collega's om met mij de uitdaging aan te gaan :-)


In ons fruitthema hebben we het vandaag over Kuif de Druif die op avontuur gaat. 

Even heeft hij genoeg van zijn vrienden van de druiventros
en hij zoekt het avontuur op. 
Al snel beseft hij dat het toch veel leuker is om samen dingen te beleven. 
En dan gaan we schilderen ! 
Druiven natuurlijk, of wat dacht je ?!?
 Even worstelen met een schort ! 
We beginnen er snel aan .. druiven aan een druiventros ! 
 De mooiste, sappigste en lekkerste druiven worden tevoorschijn getoverd.
 En worden het nu blauwe druiven of groene druiven .. ze zijn allemaal even schitterend.
 Aan de rosé-druiven zijn we nog lang niet toe.
Misschien iets voor de derde kleuterklas .. 
iets om te onthouden voor de verticale leerlijn ??!! Ik leg het voor in het kernteam !!




Als Sami zijn handen gaat wassen neemt hij meteen de badkamer even mee.
Houdt hij misschien van spic en span ?
Nathan ziet het groot .. hij gaat voor een immense variëteit druiven. 
Of die bestaan, is me een raadsel ?! 
Ook Samiy heeft de opdracht begrepen en 
vrolijk schildert ze enkele druiven op haar blad, flink zo ! 

En toen kregen we bezoek van meester Tim en een mama ..
zo konden enkele kleuters ontsnappen aan de lens .. sorry !

Omdat ik mijn kleuters van vorig schooljaar mis, loop ik even langs bij de K3-tjes.
Ijverig werken ze aan een kleefpuzzel, mijn snollekes :-)
Het gaat hen goed en dat maakt me blij. 
En wees gerust, ik loop nog wel eens langs .. zomaar ! 

Woensdagnamiddag .. een vrije middag .. 
Niet voor de juf van K2 - 
Er staat me nog een opdracht te wachten voor het overleg van morgen nl
alle info ingeven per kleuter op zorgkompas. 

Fijne vrije middag voor mijn kleutertjes. 
Jullie juf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten