donderdag 8 september 2016

8 september 2016


Het is feest in de klas als kinderen jarig zijn. 
Het feestbeest-van-dienst geeft de klasgenootjes graag een geschenkje.
Liever fruit dan snoep, maar een lekker boek is nog een beter idee !
Kinderen die jarig zijn trakteren de klas op een goed boek.

De actie 'Liever een boek dan een koek' loopt als een trein. 
Heel wat ouders kozen ervoor een boekje aan te kopen voor de verjaardag van hun kind.
En wees maar zeker, zo'n leesbrokje blijft duren .. het hele jaar door. 

Dit zijn de titels die jullie kozen : 

. de voetballer
. het boek zonder tekeningen
. sneeuwballen en zonneschijn 
. alle beren in bed 
Kleine muis en haar speciale vriendjes
. de vleugeltjes van Mauro 
. goed gedaan Kippiekip 
. raad eens hoeveel ik van je hou
. het vurige kuikentje
. kijk uit Millie
. het probleem met een draak

Aan iedereen die voor een boekje koos .. DANK  JE  !! 

!! De actie loopt door tot 15 september !! 

Na de knipoefening van gisteren, staat vandaag de kleefoefening op de agenda.
 Snippers kleven .. een intensieve bezigheid .. en zeker als juf alle gaatjes gevuld wil zien :-) 
Wie gisteren niet klaar was met de opdracht, knipt vandaag gewoon verder.
Andere kleuters krijgen aangepaste opdrachtjes tijdens het hoekenwerk.
 Fit en gezond .. ook op donderdag .. 
de les LO gaat buiten door, het is dan ook lekker buiten-speel-weer.
 In de namiddag lijkt onze klas wel een sauna, dus zoeken we buiten verkoeling.
En van buiten spelen word je lekker stoffig !! 
 Nu de kleuters een ganse dag konden genieten van het zonnige weer,
houden de juffen een pauze - lees : speeltijd voor de juffen -
En wat doen 'gekke juffen' ?? 
Juist, zij palmen de speelruimte in van de kleuters. 
En de kleuters ?? Die vinden het gewoon reuze !!! 
De dag loopt ten einde. 
De kleuters hebben het gehad .. iedereen heeft wat last van die zomerse temperaturen. 
De kinderen lopen huiswaarts en ik gooi me op de rijen.
Die rijen moeten dringend opgefrist worden met een kleurig likje verf ..
en dat is precies wat ik doe .. 

Uit de kindermond : 
Deze morgen waren er enkele traantjes te drogen.
Eén van mijn kleutertjes ziet de refter echt niet zitten.
Je moet niet huilen, school is echt wel leuk hoor ! troostte ik. 

Waarop Fien ook haar troostende woorden sprak : 
Ik huil alleen maar als ik jou mis, juf ! 
Dit zou ik nu heel graag willen geloven, Fientje :-) 



2 opmerkingen: