maandag 12 september 2016

12 september 2016


Die heerlijke nazomer blijft maar duren, 
heerlijk toch .. mij hoor je alvast niet klagen,
ik vind het gewoonweg fantastisch ! 

En met het mooie weer, staat mijn fiets nooit ver weg.
Bovendien is het week van de mobiliteit.
Dus spring ik deze morgen  even na 7 uur op de fiets 
en fiets ik door de velden heen,
richting Eeklo. 
 Het is heerlijk koel (nu wel nog ..)


Mijn auto moet ik een paar dagen missen 
want die is toe aan nieuwe schoenen (lees : autobanden)

Nu het nog lekker fris is in onze klas, gaan we creatief aan de slag met verf.
Knikker-schilderen ..
.. en ballon-schilderen
Twee totaal verschillende technieken .. en dat doe je zo !! 
Kijk maar met ons mee .



Al heel snel is het middag. 
We verlaten de klas en trekken richting eetzaal waar mij een toezicht wacht.
Borden vullen, brooddozen uithalen, drank verdelen en brooddozen controleren.

Komt het door het warme weer ?? 
Vandaag zijn onze bengels héél rustig !
Hoe fijn toch ! Was het maar altijd zo !




 


Eventjes op adem komen na de refter en snel een boterham tussen de kiezen steken.
Terwijl ik eet, probeer ik nog enkele klusjes te klaren maar 
dan loopt het mis : Mijn doos met speldjes belandt op de grond.
(Vooraleer iemand maar ook durft te denken dat mijn motoriek niet OK is,
kan ik jullie bevestigen dat die prima in orde is.)
Waar je ook kijkt, overal liggen die gemene prikkers dus kan ik onder de tafel kruipen.
En mijn collega's zijn er als de kippen bij om dit te vereeuwigen op een foto.
Een juf moet van alle markten thuis zijn : 
intelligent, creatief, sportief, elegant, fit en lenig !
(En laat ik dat nu allemaal in huis hebben !)
 
 Bedankt collega's om een handje toe te steken !!! Jullie zijn zeer sympa ..

Na de middag gaan we verder met onze crea-activiteiten in een iets minder frisse klas.
En hoe sneller de middag vordert, hoe warmer het wordt in de klas. 
Ook dit hoort bij die fijne nazomer. 






We lassen een extra drinkpauze in 
en verfrissen de snoetjes met water en 
zoeken dan verkoeling onder de bomen op de speelplaats.
Maar waar is juf Anne ?? 
Na enige tijd zoeken, vind ik ze in de berging - de koelste plaats in de kleuterafdeling
 .. uitgeput door de warmte ..
de thermometer geeft intussen 30 graden aan. 

Voor morgen, meer van dat .. zo voorspelt de weerman toch !
Vergeet geen extra water mee te brengen, wij kunnen een extra drinkpauze best gebruiken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten