dinsdag 13 september 2016

13 september 2016

Joepie, onze bestelling is geleverd .. dozen vol kleurige verf voor de kleuterafdeling.
En dat kleurenpalet gaan we snel eens uittesten.
Vandaag schilderen we een reeks 'letterventjes' .. leuk om te doen.
En het resultaat mag gezien worden !! 





Nu iedereen naar de eetzaal is en er eindelijk rust is in de kleuterafdeling,
duiken juf Muriel en ik de frisse berging in en bergen de verf op in de voorraadkast.
Alles netjes geordend per kleur, een voorbeeld van orde !
De rust is van korte duur ..
Als de kleuters terug zijn van de eetklas, stort een peuter zich op mijn fiets. 
Gevolg : De ketting is eraf ! 
Wat nu ?? 
Mecanicien spelen zeker !! 
 Niet eenvoudig een ketting opleggen met een versnelling op de fiets. 
Dus krijg ik extra ondersteuning van juf Joke.
Na een kwartier ferm sakkeren, lukt het ons 
en deze avond kan ik gezwind met de fiets weer naar huis, oef !  
We hebben talent als mecanicien en ik opper zowaar dat we bij een topploeg kunnen solliciteren ..
Etixx - Quick Step, misschien ??? Zalig !!! 



De zon brandt ongenadig en in de namiddag gaan we op zoek naar enige verkoeling.
De temperatuur in de klas stijgt tot 34 ° C .. té warm voor (grote en) kleine mensen !
Maar daar weten wij juffen wel raad mee .. plonsbadjes vullen ..
o zo leuk ..
en met een beker en penseel gaan we creatief aan de slag ..
we beschilderen onze speelplaats met een water-schilderij 
dat na een tijdje gewoonweg verdwenen is.
Echt leuk om te doen !!
Dolle waterpret  ..
en die natte broekjes en shirts nemen we er gewoon extra bij ..
Talip gaat aan de slag, eerst voorzichtig maar al gauw verschijnt een enorm (water)kunstwerk
 Ook Alessio probeert het en schildert -hoe kan het ook anders- een zon !!

Thibault en Matthias gaan voor een co-kunstwerk !
Water en een plekje in de schaduw, een heerlijke combinatie op zo'n schitterende dag als vandaag !
Ook de kleintjes spelen gezellig met ons mee.
En deze activiteit gaat echt niet vervelen ..
je wordt er alleen maar natter van ..
De K3-tjes hebben andere plannen ..
Zij duiken de bar-tropical in .. het  is dan ook héél dorstig weer.
Vladimir en Nathan houden het bij een spelletje water scheppen
Cynthia, Julie en Amir lijken wel een wereldkaart te schilderen (al hebben ze er zelf geen oog voor)
Eén ding weet ik zeker .. de Tandem is gewoon een 'wereldplek' waar het leuk is om te zijn !  

En de juf ??
Zoals altijd houdt ze het hoofd koel alsook haar onderdanen (lees : voeten)


En kleine Amir heeft zo te zien andere plannen..
eventjes zijn snoetje verfrissen, heerlijk ! 

De school is uit, iedereen kan naar huis.
Ik fiets met enige vaart naar huis. Moet mijn auto ophalen in de garage.
(nieuwe autobanden, weet je nog ?)


Maar de arm der wet houdt me staande als ik met de auto op weg ben naar de garage : "Politiecontrole juffrouw !" 
 En ik moet blazen .. asjemenou, bij dit warme weer ??
Waar halen ze het ??
OK, ik beken .. ik zie wat rood .. maar dat komt door het fietsen in dit extreme warme weer
en nu ik zo gehaast ben om op tijd in de garage te zijn om mijn karretje op te halen ..
Ze kennen geen genade en blazen zal ik doen !
Daar  ga ik dan en dan verschijnt de S van safe, had natuurlijk niet anders verwacht 
als je een ganse dag water drinkt. 

En mijn collega's .. die liggen in een deuk .. 
Juf Joke kan de logica van de politie volgen ..
 "Fietsen bij die temperatuur is eigenlijk toch niet normaal hé" schrijft ze me in een sms. 
En juf Anne kan het niet geloven .. 
"Controleren ze nu ook al fietsers ?" en even verder schrijft ze dan 
"je zag misschien wat rood maar met die hitte .. !" 
Neen, het is me duidelijk .. van mijn collega's moet ik geen empathie verwachten.


Morgen is het dag van de sport ! 
Trek je sportoutfit aan en samen gaan we de sportieve toer op. 
Leve de sport ! 
En nu vertrek ik naar de zolder op zoek naar een o zo belangrijk item voor mijn sport !
Benieuwd hoe jullie morgen verschijnen in de klas.


1 opmerking:

  1. sorry dat K1A er niet bij was , maar wij waren nog gezellig aan het vertoeven in onze koele tuin . Uiteraard ook met de voetjes in een voetpadje (great minds think alike)

    BeantwoordenVerwijderen