woensdag 14 september 2016

14 september 2016

Dag van de sport !
Iedereen in sportoutfit .. kleuters en juffen ..
zelfs een mama doet met ons mee  .. dikke (sportieve) pluim ! Tof !
We starten de dag met een stevige ochtendgymnastiek .. iedereen doet vrolijk mee.
We hebben zelfs enkele sportieve mama's en papa's, een oma .. weten te strikken.
Ook zij hebben er duidelijk zin in .. prima .. blijf je gezond van !
Ons themalied : swimming in the pool .. hoe kan het ook anders na de waterpret van gisteren.
Het gaat er bijzonder vrolijk aan toe en onder een stralende zon, zit de sfeer meteen goed.
Fien heeft  haar 'koerspakje' aan .. kijkt ze misschien uit naar het WK wielrennen in Qatar ?
Zie de mama's en papa's shaken .. topconditie heet zoiets.
Iedereen vindt het gewoonweg fantastisch !
O, kijk daar .. ook de juffen gaan over tot actie ..
Als het kriebelt, moet je sporten dames !
Nog even stretchen en klaar !
Of toch niet ??
Neen hoor, we gaan nog lekker even door .. komaan daar  gaan we !

Een 'topmoment' op onze sportieve school !
Leukste sportoutfit van de dag .. het truitje van juf Nicole !
Hoe zou dit komen hé ? 
En ook juf Vera is één en al sportiviteit ..
zo zien we haar niet vaak ! 
De dames van de tennisclub !
Ook juf Muriel  heeft een sportieve tenue aangetrokken.
Een paar loopschoenen in de peuterklas is geen overbodige luxe.
Neem het van me aan, 20 jaar heb ik achter die ukken aangerend.
Juf Ilse neemt haar kindjes van het centrum op sleeptouw.
Wat een gekke juffen, wat een leuke school !

En dan begint het nog maar. Mijn kleuters gaan pompen.
Wie er begonnen is, weet ik niet maar hijgend en puffend gaan ze door.
Misschien moeten we echt wel een 'topsportschool' worden.
Talent genoeg in huis.
Ik heb het voor wat extra verkoeling nu het hitteplan officieel is.
Met enkele zwemattributen maak ik de speelplaats onveilig.
(Het badpak bespaar ik jullie.)
Gisteren opperde ik iets over "helaas .. 't is te warm om te fietsen" (of zoiets)
Wel collega's, dit is mijn versie ! ;-)
En ja, de verschillende sporten werden goed vertegenwoordigd : 
voetballen (meteen op het hoogste niveau ; rode duivels)  -
 wielrennen - 
dans 
en turnclub. 

Uit de kindermond : 
Len (K3 inmiddels) is aangesloten bij het jeugdvoetbal.
Ook daar verschijnen de kleintjes op het veld in aangepaste outfit : 
broekje, shirt, voetbalschoenen en  
volgens Len horen er ook smeerlappen bij.
En laten die 'smeerlappen' nu 'scheenlappen' zijn .. gelukkig maar ! 
Rond de speeltijd krijgen we bezoek .. juf Kobie ..
Mist ze ons nu al ? 
Jawel hoor, ze verrast ons met een bezoekje.
Het wordt een blij weerzien. 
We missen haar spontane klasbezoekjes
en onze 'partner in crime' tijdens onze ontelbare projectjes. 
Bedankt voor het 'blits'bezoek en tot gauw ! 
Xxx
  
Aan allen een fijne woensdagnamiddag en geniet van de laatste zon !

1 opmerking: