vrijdag 2 september 2016

2 september 2016


In de schooltas van Rikki zit een scheurkalender.
Vandaag ruimen we letterlijk de zomervakantie op. 

 Thibault is er als de kippen bij om een handje toe te steken ..
 maar even later puft hij en zegt zowaar .. zoveel vakantie !! 
Dus steekt Yusur een handje toe. 
Fien houdt geduldig de wacht bij de prullenmand.
 Vandaag gaan we de hoekjes in onze klas verkennen.
De poppen zijn naar school gekomen 'in hun blootje' .. en dat kan natuurlijk niet.
Dus kleden we samen de poppen aan, niet eenvoudig zo blijkt.
 Shania (Oeps .. foutje, dit is Cynthia) en Fien doen hun uiterste best om dit klusje te klaren.
 Julie is niet aan haar proefstuk toe. Yusur kijkt met grote ogen toe.
 Thibault heeft de handeling in de vingers maar Alessio vecht met de tuinbroek van de pop.
Jongens toch, niet zo eenvoudig hoor.
 ZoΓ« en Takwa geven elkaar instructies en hun slaagkansen zijn dan ook heel groot ..
samen sterk !
 Amir laat het over aan Matthias.
Matthias lost alle problemen in een mum van tijd op.
Julot en Talip pakken het samen aan, Julot het babypak en talip wurmt de beentjes er dan maar in.
Ook Kyandro doet een poging, Sami kijkt toe. Over enkele dagen wordt hij immers grote broer.
De meisjes schieten goed op met het aankleden van de poppenkinderen.
Julie gaat de jongens uit de nood helpen.
Thibault zit er met zijn neusje op .. ach zo .. 
Na enkele verwoede pogingen zijn alle poppen netjes aangekleed en klaar 
om te verhuizen naar de poppenhoek. 
Prima gedaan iedereen ! 


Vrijdag .. fruitdag .. 
En daar heb je mama vitamientje met een kistje lekkere (pitloze) druiven.
Dank je wel ! 
 Wat worden wij toch heerlijk verwend.

5 opmerkingen:

  1. Wat ben jij ijverig, terwijl ik mijn broodnodige middagdutje doe, vul jij je blog aan ! Groetjes en prettig weekend, je mentor ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste mentor -ik laat je maar in de waan dat jij die titel verdient want ik heb diploma coach-mentor gehaald-
      Ja, ik ben heel ijverig geweest tijdens mijn vrije middag :
      boodschappen doen, blog aanvullen, een broodje eten en dan nog toezicht lopen vooraleer de klas weer begint. Wie doet het me na ?! En dat voor een vrijdag. Ik geef toe, ben bekaf.
      Prettig weekend !

      Verwijderen
  2. Lieve, lieve collega... Rust maar ik zie aan blog dat je dringend aan rust toe bent... Zit Shania niet al enkele jaren in de lagere school..πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆ en Cynthia bij je in de 2 de kleuterklas...πŸ™€.... Je mentor...(blijkbaar heb je me toch hard nodig) xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei oei oei .. foutje !! Gelukkig blijft alles binnen de familie.
      PS : zit jij met vergrootglas mijn blog te bestuderen ?

      Verwijderen
    2. Ja... Altijd. Als mentor is het mijn taak om je met argusogen te volgen.. 😺😺

      Verwijderen