vrijdag 8 juni 2018

8 juni 2018



We hebben nog een flinke voorraad fruit in de koelkast :
meloen, peer, perzik en rode bessen. 
Gelukkig weten de fruitouders hier raad mee .. 
Een heerlijke tafel vol lekkers. 
Dank je wel, dit is samen school maken !

Juf Ilse is ziek en er is geen vervanging dus vragen we de K3-tjes een klas te kiezen.
Meteen zwelt mijn klas aan van 21 kleuters (twee zijn er ziek) naar 35 kleuters. 
We herhalen ons versje voor vaderdag - eerst de K2-tjes dan is het de beurt aan K3.
Lees je een verhaal voor juf Tania ? vraagt Alessio (K3) 
Jij vertelt altijd zo grappig .. 
Euhm, dank je Alessio !! 😏
 Xander(K3)  heeft zijn eigen boek gemaakt, een prentenboek vol tekeningen.
Zal ik dit voorlezen ? vraag ik.
"Er staan geen letters in, juf Tania" zegt Xander.
"Wel, dan verzin ik gewoon een verhaal !" antwoord ik.
Wordt het een spannend verhaal ? Of een grappig ? Of iets griezelig ? 
De kleuters sturen het verhaal een richting uit en ik verzin dat het een lieve lust is. 
Iedereen luistert vol spanning en op het einde krijg ik zelfs applaus. 
Meteen geven de kleuters aan dat ze allemaal een boek willen maken, 
waar ik een verhaal bij mag verzinnen. Ai ai ai .. 

Daarna ontdekken we de hoekjes .. en met zoveel nieuwe speelvrienden wordt het pas echt leuk ..











 Eén groep gaat schilderen.
 Onze WK-banner ! 
 Kleurrijk en feestelijk ! 






Na de speeltijd moet ik de derde kleuterklas even laten gaan. 
Vandaag staat een verjaardagsfeestje op de planning.
Lauren en Luiz hebben lekkers bij en geven iedereen een lekkere cupcake


 Twee verjaardagskronen later en na een stevige smulpartij kunnen we de K3-tjes weer ophalen
voor nog meer speelplezier ! 

Tijdens  het middaguur leg ik de laatste hand aan de cadeautjes voor papa
want die moeten vandaag echt de (klas)deur uit. 
Intussen begin ik stilaan aan de opbouw van de tentoonstelling 'Red Together' 
want volgende week vieren we feest in de Tandem ! 

Het elftal ouders bestaat voorlopig uit .. 
- papa van Loredana (K1) - mama van Josephine(K2)  en Imaya(P) - mama van Vladimir (K2) - 
mama van Korneel ( K2) - papa/mama van Wout (K1) en Robbe (P) .. 5 stuks dus.
Wie doet nog mee ?? 

Wie niet kan/wil voetballen op 15 juni is zeker welkom als supporter
en kan eveneens terecht in de bar 'de Tandem en compagnie' voor een fris drankje / ijsje.

De zon schijnt en geeft het beste van zichzelf. 
Ik loop even langs de bloementuin en zie het onkruid woekeren. 
Nu ik zoveel hulpjes heb, grijp ik het moment aan om het onkruid te winnen. 
Zoveel kleuterhandjes maken het werk licht.
En onze tuin ? Die ligt er alweer schitterend bij.  

Uit de kindermond : 
Deze middag moet ik dringend een voorraad inslaan om het weekend te overbruggen. 
Als ik terug kom met mijn boodschappen, loopt Nikolaï me tegemoet ..
Juf Tania het is een mooie dag vandaag ! zegt hij vrolijk. 
Ja, de zon schijnt - het is heerlijk ! antwoord ik. 
Waarop Nikolaï inpikt : Ja, dat ook maar ik vind het leuk om nog eens terug te komen in jouw klas. 
Wel Nikolaï, het zijn goede zielen die terug komen. 

Bij het vieren van de verjaardag van Lauren en Luïz heb 
ik de K3-tjes even gedropt bij een andere klas
mét de belofte dat ze nadien terug kunnen naar mijn klas. 
Ik heb dringend iets nodig uit de berging en Alessio vraagt : 
Kunnen we nu al komen ? 
(.. en ze waren nog maar 7 minuten weg 😉) 

Groot nieuws .. 
We hebben er nog een speler bij die het elftal van de ouders zal versterken, 
een oud-speler van Club Brugge  ..  niet min zou ik zeggen ! 
Die nobele onbekende speelde ten tijde van Jan Ceulemans en George Leekens. 
Gelukkig kon ik mijn connectie aanspreken ..
 juf Anne ..
en die sprak dan weer haar man aan, de nobele onbekende speler dus. 
Ik nam nog contact op met Enzo Scifo en Stefan De Mol maar beide heren konden zich jammer genoeg niet vrijmaken 😉Ook Jean-Marie was niet te strikken.
Ik was nochtans grote fan ten tijde van Mexico 86. 
Dries Mertens en Eden Hazard hebben andere plannen deze periode.. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten