dinsdag 19 juni 2018

19 juni 2018


Feest in de Tandem ! 
We leven in een 'feestroes' na de overwinning van de Rode Duivels met een knappe 3 - 0 
Het moet gezegd, de eerste speelhelft zakte de moed me in de schoenen.
Maar eenmaal na de rust, kwam er schot in de zaak .. en scoren deden ze. 

Hoe mijn kleuters hun voetbalavond beleefd hebben, lees je hier ! 

Emiel 
Om 17.00 uur ben ik in de zetel gesprongen, klaar voor de wedstrijd.
En ik was mijn chipjes vergeten ! 
Ik vroeg aan Julie (zus) : Wil jij ze voor me halen. 
Ze wou niet ! 
Papa is de chipjes dan voor me gaan halen.

Jaïro 
Ik was op een ander voetbalfeest, eentje met een groot scherm.
Ook op het groot scherm werd de uiteindelijke score 3 - 0 

Vladimir 
Ik keek voetbal op een groot plein. 
Lukaku scoorde met zijn hoofd.

Korneel 
Ik keek thuis televisie en heb het volkslied niet gehoord (?! -> hoe jammer 😉)

Linde 
Ik heb mijn zakdoeken niet nodig gehad hoor want de Rode Duivels wonnen hun wedstrijd. 
Een voetballer is op het veld gevallen, net zoals jij, juf ! 
(Waarop Korneel inpikt ; .. en net zoals mijn mama !
Het volkslied heb ik wel gehoord en ik heb meegezongen. 
Mamady (broer) huilde en papa zei : Jij wordt later een goede voetballer !! 
Daarna aten we wortelpatatjes met hamburger.

Jawel, de val blijft me achtervolgen. 
De verklaring over het huilen en een goede voetballer is me duidelijk - Linde heeft het me verteld !-
en deze verklaring doet me lachen 😊

Latoya
Ik keek ook voetbal en zag de Rode Duivels winnen. 
Ik zong het volkslied mee en kleine zus danste.

Hailey 
Een voetballer schopte met zijn schoen in de buik van een andere en kreeg een gele kaart.

Als ik haar verhaal hoor, heeft ze het duidelijk over Kevin De Bruyne. 
Gelukkig loopt Kevin geen school bij ons of hij zou zijn schoenen weleens kunnen kwijtspelen. 

Tobias 
Ik heb buiten voetbal gezien ! 

Waarschijnlijk op groot scherm, vermoed ik.

Sabri
Ik keek voetbal met mama, papa en broer en ik ook ! 😊

Lauren en Luïz 
Wij keken voetbal op televisie. Het was mooi en leuk ! 
Luïz : Een witte voetballer heeft een rode geduwd ! 

Amir 
Ik keek voetbal met papa.
Voetballers moeten hard kunnen lopen ! 

Robbe 
Ik heb eerst patatjes gegeten met bollekes en oranje saus ! 
En toen begon de wedstrijd met het volkslied - het was een trompet die speelde. 
De ene voetballer schopte super-hard boven het doel.
De bal was er bijna in. 
Later scoorde de voetballer toch. 

Aïcha 
Ik keek thuis voor de televisie.
Ik wou water drinken maar mama had het kommetje tot op het randje gevuld
en ze had het niet gezien. 
Ik morste.

Was mama misschien een beetje zenuwachtig ?

Mona 
Ik heb Jaïro gezien op het andere voetbalfeest. 

Cas 
Als de duivels scoorden, was er muziek en danste ik met mijn Belgische vlag. 

Waar Cas was, is me een raadsel. Wat ik wel weet : De televisie hing er aan de muur !

Ik was er samen met mijn papa. Mijn puppy bleef thuis want er waren heel veel mensen
 en ze kan er niet tegen. 
Ik heb frietjes gegeten met vlees en ketchup en mayo (zoals een echte Belg !! 😄)

Bryan
Ik had duivel-streepjes ! 

Djalinca 
Ik keek voetbal met mijn grote zus en wij hebben geroepen. 
Nadien hebben we spinazie met fishsticks gegeten. 

Atakan
Ik keek naar de televisie. 

Josephine
Ik keek met mijn zusjes naar de voetbal. Broer moest slapen. 

En dan nu het beloofde filmpje !



Soms heeft een mens al eens iets voor..
Deze middag komt Tobias mijn klas binnen met slechts één schoen. 
'Ligt in de struiken !' mompelt hij. 
Waar dan ? vraag ik.
Daar ! en Tobias toont me de rij struiken die onze speelplaats afzoomt. 
Waar precies weet hij niet meer.
Dus trommel ik de K2 en K3-tjes op en loof een beloning uit : 
Wie de schoen van Tobias vindt, krijgt een koek !
Enthousiast gaat iedereen op zoek .. een dik half uur lang wordt er gezocht. 
En jawel, juf Tania vindt de schoen ! 
Iedereen kijkt sip .. En de koek dan ? Voor wie is die ? 
Voor mij, denk ik zo, zeg ik grappend.
Niemand die dit grappig vindt.
Dus .. koeken voor iedereen .. gejuich alom ! 
Morgen ga ik om een nieuwe lading koeken, wie weet wat spelen we nog allemaal kwijt.

Bericht aan mama van Robbe -
Het boek "Licht uit" is opnieuw te verkrijgen. 
Ik heb het meteen besteld bij uitgeverij Clavis.
Over enkele dagen heb ik het en kunnen we Robbe zijn verjaardag vieren.

2 opmerkingen: