maandag 25 juni 2018

25 juni 2018

De Tandem viert feest.. 
De Rode Duivels wisten een knalprestatie neer te zetten 
en wonnen voorbije zaterdag hun match tegen Tunesië met 5 - 2.
Formidabel als je het mij vraagt. 
Daar wordt een mens al eens blij van, niet ?!?
Zo'n glansprestatie moet gevierd worden
en dat moet ik mijn kleuters geen twee keer zeggen. 
Intussen hebben we ook een gepast lied gevonden 
en dat lied wordt vlotjes meegezongen : 

 
Allez allez allez

we gaan er tegenaan
supporter met ons mee
voor onze Rode Duivels
want voetbal is een feest.

Rood, geel, zwart 
de kleuren van ons hart ..  

En of het leuk is telkens een overwinning te kunnen vieren. 


En we vieren nog meer feest - de verjaardag van Robbe.
 IJsjes ?? 
Jawel hoor !! 
En met chocolade ..

Hiep hiep hiep hoera voor Robbe !

 Omdat het mooi weer is, smullen we in de schooltuin ijsjes. 
Gezellig mét en bij elkaar. 

 Wat rest na een heerlijke smulpartij .. een melksnor natuurlijk !! 😉

Wie klaar is, mag spelen. 
Eentje heeft een klaproos ontdekt en die krijg ik zomaar cadeau ! 
Dank je wel, dat is lief. 

Meteen vertel ik dat deze bloem een klaproos is..
Waarop er eentje verwonderd vraagt : Kan die dan spreken ?? 
Ik moet even diep nadenken en dan weet ik het raadsel op te lossen
(Klappen wordt in het dialect ook al eens gebruikt  in de betekenis van spreken !!)😊😊😊

En er is nog meer ..
Deze morgen kregen we een karrenvracht fruit cadeau van de ouders van Manoïl (K2) en zijn zusje. 
De 4 meloenen die we nog in voorraad hadden in de koelkast heb ik reeds in partjes verdeeld 
maar die extra watermeloenen wil ik er ook nog bij. 
Zal smaken als de temperaturen stijgen deze namiddag. 
Dus vraag ik hulp aan enkele stoere bengels om de watermeloen bij me te brengen. 
Die meloenen wegen ontzettend zwaar en zijn moeilijk te tillen.
Wat een inspanning ! 
De één duwt de ander bijna om.

 Wat ze ook proberen, het lukt niet .. 
en eenmaal je de slappe lach krijgt, gaat het al helemaal niet meer. 
Hoezo ? 
Geven jullie nu al op ? 


Mijn laatste refter dit schooljaar wordt een picknick in vakantiesfeer..
Mijn schooltuintje lijkt wel op een tafereel uit de Provence. 
Dus verzamelen we op  "ons" plekje onder de zon, een wereldplek !









Ook juf Joke en juf Nicole willen deze picknick niet missen, 
zo heb ik meteen wat gezelschap.. dat is fijn. 

In de namiddag stijgen de temperaturen. Ik haal de parasol uit de berging.
Bess(P) claimt haar schaduwplekje onder de parasol.

In de namiddag is er bezoek. 
Het derde leerjaar komt met ons meespelen..leuk ! 
De L3-tjes nemen de kleuters op sleeptouw : 
Samen spelen, samen voetballen, samen eten.. 
en natuurlijk wordt er rijkelijk met zonnecrème gesmeerd. 
Juf Kelly is zo vriendelijk de watermeloenen in partjes te snijden - mijn pols begeeft het nog altijd onder druk na mijn valpartij van vorige week. 

Iemand zin in een verfrissend stukje meloen ?? 


We hebben het goed samen.
Deze jongens zoeken de schaduw op om even uit te rusten en vliegen er daarna weer in..
Voetbal is echt een feest !
Nog anderen dromen reeds van de Tandemrock en zetten een tentje op. 
Maar dat feestje is voor donderdag.. even geduld nog. 


Dit cadeautje kregen de kleuterjuffen vandaag van Xander en Nathan. 
Zij nemen over enkele dagen afscheid van de kleuterafdeling. 
Dank je voor het presentje, jongens !
Xxx juf Tania

Geen opmerkingen:

Een reactie posten