zondag 3 juni 2018

1 juni 2018


Wat vliegt een schooljaar toch snel voorbij ! 
We zijn alweer toe aan de laatste maand van een héél druk schooljaar. 
Maar van uitbollen is geen sprake daarvoor staat er nog veel te veel op mijn 'to do-lijst'

Sport is fijn voor groot en klein .. 
De kleuters maken zich op voor het WK 2018 
en zijn druk in de weer met zwart - geel -rood ..
de kleuren van ons land ..




Er wordt ook hard gewerkt aan een geschenk voor vaderdag .. 
De kleuters houden het alsnog geheim voor papa, flink zo ! 

Robbe trok er een dagje op uit en was te vinden op Eeklo jaarmarkt. 
Ook het wielrennen kon op zijn volledige belangstelling rekenen. 
Juf, wist jij dat meisjes ook koersen ? Ik niet ! 
Maar nu wel .. 
Robbe haalt een foto en brief uit zijn schooltas.
Op de brief staat te lezen : 
Speciaal voor juf Tania en de Tandemtrappertjes,
van Jolien Verschueren.
(foto volgt - vergeten ) 
Dat is fijn ! 
Goed gedaan, Robbe ! 
Maar Robbe is nog lang niet klaar met zijn betoog : 
De jongens van vorige week reden heel snel,
maar die meisjes kwamen altijd maar terug 😊
Ik probeer Robbe uit te leggen dat de meisjes op een gesloten parcours reden
en de jongens op doortocht waren richting kust. 
Linde haar oogjes stralen : 
Juf, vertel je nog eens over die "Gorilla" die fietst !
Ze heeft het over André Greipel die de bijnaam Gorilla draagt in het peloton.
Mijn kleuters vinden het fantastisch en dus moet ik dit verhaal keer op keer brengen. 😁
Kleine grapjassen !!! 

Jaïro was er helaas niet bij door ziekte ! 
Ik had de 'windbollen' zegt hij en toen werd ook nog eens mijn kleine zus geboren. 
Latoya vraagt zich af of Jaïro er graag was bij geweest. 
Ja, is zijn  antwoord. 
Spijtig .. ze zijn al lang gepasseerd grinnikt Latoya. 

Tijdens de middagpauze werk ik verder aan de geschenkjes voor vaderdag,
een heel karwei en dat x 23.
Plots keert er eentje terug uit de refter .. buikkrampen .. 
de zoveelste in de rij ! 
Er is duidelijk een buikgriepje in de kleuterafdeling.
Hopelijk is iedereen snel terug beter want dinsdag 5 juni staat onze schoolreis op de planning
en hiervoor hebben we nood aan zonnig weer.

Eenmaal de kinderen naar huis, haast ik me naar een Teamvergadering. 
En om 17.30 uur kan ook mijn weekend beginnen.. 

Jaïro heeft er een zusje bij ! 
Na twee jongens mogen de ouders een klein meisje verwelkomen.
Gefeliciteerd en veel geluk met jullie kleine spruit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten