maandag 18 juni 2018

18 juni 2018

18 juni .. vandaag is het voor echt 😀 .. de Rode Duivels zijn aan zet.
 Onze duiveltjes steunen de nationale ploeg en 
komen vandaag opnieuw in tri-colore-outfit naar school.
We maken onze pronostiek op .. 
winst of verlies voor de Rode Duivels ??? 
Mijn klas is het unaniem eens - we gaan voor winst !!  

Er wordt meteen ook eens teruggeblikt op het voetbalfeest van voorbije vrijdag.
Ik zie alleen maar stralende snoetjes en met enig 'leedvermaak' vertellen mijn kleuters over hun acties, hun shots op doel .. en de nederlaag van de ouderploeg. 
Wij zijn toch de beste, hé juf ! roept er eentje.
Jullie zijn mijn fantastische duiveltjes, lach ik. 
Nog nooit zag ik zo'n schattig team !! 
Meteen geven mijn kleuters aan dat ze nog wel eens een match tegen de ouders willen spelen. 
Wie weet !!  
Maar eerst moeten er nog enkele opdrachten afgewerkt worden,
een hele opdracht.
Kennis, concentratie - motoriek - taalbegrip .. alles wordt getest.
Ik heb zelfs een secretariaatsmedewerker gevonden die mijn papierklemmen vastklemt,
ook dit is een oefening op fijne motoriek. 

Na school is speelgoed wassen opnieuw mijn deel. 
Gelukkig heb ik deze middag -na de refter- alles al te week gezet. 
Alweer enkele bakken vliegen door het sop.
Alles netjes voor de nieuwe start in september. 
Ik haast me naar huis en kan nog net het volkslied meepikken. 
Ik heb het gehaald.  
En nu scoren .. 
ik ben tevreden  met 3 - 1 (zou mooi zijn)  
O dierbaar België .. zing je mee ?! 
Fijne (sport)avond  en hopelijk kunnen we morgen feest vieren .. 
De eerste speelhelft is gespeeld - het scorebord staat er maar triest bij 0 - 0 ..
 Komaan Rode Duivels. 

Ze hebben me gehoord, de Rode Duivels want wie anders dan Driesje scoort 
aan het begin van de tweede speelhelft ?! 
Jammer dat Dries Mertens niet kon wachten tot ik klaar was met eten 😏 
heb het nu in 'replay' gezien. 
Nog twee keer scoren en mijn pronostiek zit goed. 
Vriendelijk als ik ben, gun ik de tegenstander ook één punt.

Gooooaaaaaaalllllllllllllllllll .. Romelu Lukaku scoort nog twee extra doelpunten. 
Fantastisch ! 
Eindscore : België - Panama 3 - 0  

Wij kunnen alleen maar blij zijn .. 



2 opmerkingen: