donderdag 7 juni 2018

7 juni 2018


Druk..druk..druk..
dat is het minste dat je kan zeggen over de voorbije weken.

Er wordt flink gewerkt aan het cadeau voor vaderdag
en dat x 23 .. een hele opdracht maar het resultaat mag er zijn. 

En als de Rode Duivels hun oefenmatch dan ook nog winnen is het hek helemaal van de dam.
België - Egypte : 3 - 0 
en dat stemt mijn kleuters blij.

Meteen willen ze ook weten waar Egypte ligt op de wereldkaart.
Ik beloof mijn bengels deze avond mijn wereldkaart te zoeken en 
dan kijken we morgen eens waar Egypte nu precies ligt. 
Een stukje wereldoriëntatie in de kleuterklas. 


Na 3 weken heb ik eindelijk nog eens een vrij uur en gaan mijn kleuters turnen.
Alhoewel, beweging hebben we genoeg .. 
We hadden de uitstap naar de bank met de rospotten,
 het waterfestival in de Tandem, 
de schoolreis naar la Pelouse,
een intensief uurtje voetbaltraining op het voetbalveld .. 

Maar nu kan ik eindelijk eens flink doorwerken .. joepie.
Ik knip, kleef, pak in .. er hangt een duf geurtje in mijn klas, eentje van lijm.
Dus lucht ik de klas.. probleem opgelost. 

De turnles is uit, mijn kleuters komen verhit de klas binnen. 
Eventjes de kleuters opfrissen en een extra drinkpauze inlassen. 

En omdat de zon schijnt, trekken we naar buiten.
De bessen in de schooltuin zien er mooi uit, tijd voor de pluk. 
Een hele kom sappige bessen is het resultaat van de pluk. 
Smullen maar ! 

We krijgen bezoek !
Mama en papa Vitamientje die in maart voor het eerst grootouder  werden, 
komen vol trots hun kleinkind voorstellen.
Dit is nu jou juf ! krijgt het kleinkind van oma en opa te horen.😊
Geniet nog maar wat van het baby-zijn ! is mijn raad.
Wat een schatje .. 
Kleine engeltjes ! 

Eindelijk .. 
De foto van Robbe met Jolien Verschueren 
Het heeft even geduurd .. druk, weet je wel ! 

Het wordt een lange werkdag - weet ik nu al.
Door alle extra activiteiten zijn een paar spullen (lees ;veel, heel veel) blijven slingeren.
Opruimtijd dus ! 
Ik duik de berging in en ben zoet voor enkele (opruim)uurtjes. 
Meteen sorteer ik het speelgoed dat we kregen van Nico (L3 - playmobil) in bakken.
Voorbije zaterdag was ikte vinden in Ikea en kocht er een lading speelgoedbakken.
Nu alles netjes gesorteerd is, kunnen we eindelijk eens spelen. 

18.00 uur - mijn schooldag zit er nu op.
Snel naar huis en genieten van een hopelijk rustige avond. 
Tot morgen .. 

Super .. 
Ons 11-tal krijgt stilaan vorm.
Ook de mama van Korneel ( K2) voetbalt mee in het ouderteam.
 Tof !  Super ! 
Ze zijn al met 5 ..








Geen opmerkingen:

Een reactie posten