vrijdag 15 juni 2018

15 juni 2018

De Tandem kleurt vandaag zwart - geel - rood 
want het is feest ! 
Het WK Russia 2018 is een feit !







 'Cheese' zegt Bryan.
Wie is cheese ? vraag ik. 
Tobias wijst meteen zijn neefje aan 😊
 Eduardo knijpt in zijn wangen - is het vandaag voor écht ??? 
Zeker weten !!!
Eentje heeft zelfs een 'gepersonaliseerd' truitje - knap hoor !
 Juf Muriel maakt meten een fotoreportage van mijn ploeg duiveltjes. 
Dat gaat zo met profs hé.
 Dank je, collega. 
Nu nog de portretrechten in orde brengen !
Ik vraag raad aan ene zekere Mr. Mertens.



We overlopen samen met de kleuters wat er vandaag te gebeuren staat. 
Een opwarming om blessureleed te vermijden. 
Had ik nu echt niet moeten doen.
Ik smijt me zoals altijd helemaal - letterlijk dan - zo ben ik nu eenmaal.
Mijn kleuters houden hun snoet in de plooi bij mijn val, 
mijn collega's echter....
Pijnlijk moment ! 
Ik ga werkelijk af als een gieter. Genant !
Latoya is onder de indruk : 
Ik heb niet gelachen hoor, juf ! 
Had je dan willen lachen ? vraag ik plagend. Zag het dwaas ? 
Latoya kan alleen maar bevestigend knikken - ja dus !  😀
Gevolg, een pijnlijke pols.. 

Intussen lopen er enkele berichtjes binnen .. 
Mijn schoenen staan klaar .. 
Ik ben er helemaal klaar voor .. 
Klaar om te verliezen ??? 
Ik ga de kleintjes niet sparen 😁😁😁
Onze tegenstanders zijn strijdvaardig maar dan ken je mijn kleuters nog niet.. 

Ook Red - de mascotte van de Rode Duivels - zal in zijn nopjes zijn.
Zijn uitdaging :
 'Verzamel min 10 items rond het thema WK Russia 2018' 
is uiterst geslaagd te noemen.


 De laatste hand wordt aan de tentoonstelling gelegd.
 Klaar ??? 
Niet helemaal ! 
De drank moet nog gekoeld worden - bakken sleuren dus. 
De kleuters moedigen ons aan.  
Flink zo, jufkes !  
Dank je aan poetsvrouw Sandra om alle drank voor ons te halen.

 Nu de kleuters naar de eetzaal zijn, stellen we het zomerterras op. 
Het ziet er heel gezellig uit. 
Niet veel later zijn onze kleuters terug - klaar voor de strijd. 
 Het feest kan beginnen.
Justine (dochter van juf Anne) neemt foto's - dank je !
 Juf Vera werkt samen met juf Lisa en juf Lien in bar 
'de Tanden en compagnie' 
Dank je ! 
Wij kunnen altijd op je/jullie rekenen. 

 Onze supporters ! 
Wat zouden we zijn zonder ? 
Dank je voor jullie aanwezigheid en steun !


 Mijn 'grootste' supporter sinds jaar en dag.



De opwarming onder een stralende zon. 

















 Deze ex-speler van Club Brugge weet als geen ander 
hoe belangrijk 'opwarming' is en doet flink mee.


Voor vorst, voor vrijheid en voor recht .. 
het Belgisch volkslied ..
 Fier een Belg te zijn .. al denkt kleine Djayda er anders over.
 Dus roept de 'scheids' haar even tot de orde.





 Afspraak op "la Pelouse" waar al heel veel mooie jeugdverhalen geschreven zijn. 
Geen 'Messi' of 'Ronaldo' te vinden 
maar heel veel enthousiast en jeugdig talent mét een grote overwinningsdrang.
De aftrap wordt gegeven, dat de best moge winnen !

Toen de directeur hoorde welk 'kaliber' er onder onze tegenstanders te vinden was,
beloofde hij me 'keeper' te zijn van onze kleine duiveltjes. 
Een zware last op zijn schouders. 
Wil hij dé held van onze kleintjes blijven dan laat hij best geen bal binnen. 

Onze kleuterploeg is als eerste aan zet : 1 - 0 
Wat een vreugde maar die is van korte duur - de ouders scoren meteen gelijk. 
Als even later de ouders nogmaals scoren, is het tijd om in te grijpen. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Mama Elien gaat haar boekje te buiten - gele kaart  ..en omdat ze blijft morren
en de kleuters probeert naar het verkeerde doel te loodsen,
nog een gele kaart er bovenop .. rood .. over en uit. 
Juf Anne, die de functie van VAR op zich heeft genomen, 
doet mijn 'wijze' beslissing teniet. 
Mama Elien heeft haar lesje geleerd en speelt nu rustig verder. 
Mooi zo ! 
Helaas, de inspanning van de ouders geeft geen resultaat - de kleuters winnen met 4 - 1 
Het stiekem oefenen achter het fietshuis zit hier beslist voor iets tussen 😎😎😎




Geen bal komt hier in ons doel, dachten deze meisjes.😎
Misschien een tactiek die Martinez kan toepassen. 
Ik moet hem dringend mailen - alles voor de Rode Duivels, niet !


 Heeft er iemand de bal gezien ?????






Eerste gele kaart !! 
Zie ik hier enig leedvermaak ???
Ik ben mild vandaag .. 







 De keeper verlaat zijn doel - de 'scheids' grijpt in 😉 (nu ik voor één keer kan/mag)



Iemand heeft gescoord - 
Juf Vera kijkt blij toe..
juf Anne gaat uit haar dak 
en de keeper is dolblij over het puike werk van zijn team. 
Schitterend ! 
Voetbal een feest !!

 Dolgelukkig met dat extra doelpunt !
Wat een blijdschap - mooi toch ?! 

 Ook Hussein viert mee met zijn ploeg
en de tegenstand kan alleen maar nederig het hoofd buigen voor zoveel talent.
Respect !!! 




 Deze meisjes overlopen nog snel eens hun tactiek, zoals alleen meisjes dit kunnen. Ze nemen ruim de tijd, intussen gaat het spel gewoon door.



Ook de peuter en eerste kleuterklas spelen rustig 'hun' match ..
geen stress maar gewoon heel veel 'fun' 


De match is afgelopen. 
Na de inspanning, volgt de ontspanning ..


De tegenstander spoelt het verlies snel weg bij een fris biertje. 
En als je denkt dat onze kleine duiveltjes moe zijn na 20 minuten spel.. 
Neen hoor,
deze 'duiveltjes' gaan een hele middag door. 
Voetbal .. zowaar een feest ! 





De sfeer is goed .. 
En ook de juffen genieten na afloop even van hun 'zonnig' schoolterras. 

We kunnen er weer tegenaan, nu nog opruimen.
Zo start ik mijn weekend - blessureleed ten top. 

Een grote pluim voor alle mama's en papa's 
die het aangedurfd hebben een match met ons te spelen. 
Jullie zijn de held(in) van de dag.
Jullie speelden als nooit tevoren en lieten onze 'duiveltjes' stralen van trots.
Daarom, een welgemeende dank-je-wel !! Het was tof jullie erbij te hebben.

Aan alle supporters, jullie zijn geweldig ! 

Aan onze duiveltjes, wat een team. 
Jullie hebben de mama's en papa's in het zand laten bijten 
met een schitterende overwinning als resultaat.
Het doet goed dit te mogen schrijven 😏
Ik kan alleen maar een trotse juf zijn..
Red together !! 

Onze directeur was zo fier dat hij meteen een filmpje maakte en postte. 
Helaas lukt het me niet te publiceren. 
Ik zoek naar een oplossing
maar die is voor later (intussen is het al 21.34 uur en ik ben pompaf) 
Fijn weekend en tot maandag ! 
Juf Tania 




2 opmerkingen:

  1. Dank voor de uitnodiging, we vonden het heel leuk. Proficiat voor je grote inzet, wat zou de Tandem zijn zonder je?? XX Proficiat een perfect feestje, kleuters zijn heel gelukkig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar doen we het voor hé.. voor blije en gelukkige kleuters !
      Dank je wel dat je er bij was; Vooral je zangtalent is blijven hangen :-) Fantastisch !!!

      Verwijderen