zaterdag 6 juni 2015

5 juni 2015




Is het de warmte of is het de leeftijd die speelt ?? 
In elk geval, onze schoolbus heeft het begeven 
en kan voor reparatie opnieuw naar de garage 



Het maakt me nerveus want dinsdag staat onze schoolreis op de planning. 
Hopelijk steekt de garagist er vaart achter en kunnen we beschikken over de bus 
zodat ons uitje niet in het water valt.
Duimen maar !! 

 Ik heb alvast één goed nieuwtje voor vandaag : 
De zon maakt overuren en het wordt beslist een warme dag .. leuk !! 
Ik kijk er naar uit .. heerlijk, zo'n zomers gevoel !
 Nu het nog fris is in onze klas, werken we vlijtig verder aan papa's vaderdaggeschenk.
 Iedereen doet zijn uiterste best om er iets moois van te maken.
 Jawel, het mag kleurrijk zijn ..
 .. en creatief .. 

 En daar is hij dan, de beloofde rabarber van papa Freddy en mama Mieke ..
smaakt heerlijk fris op een zomerse dag als vandaag.
Terwijl ik alles schoonmaak, zet ik Cynthia (kindje van bovengenoemde) een rabarberhoedje op.
Lekker koel !  
 En deze sloebers willen het ook wel eens proberen .. knap hé ?!
 In de namiddag is er geen houden meer aan. 
De mussen vallen net niet uit de dakgoot van de warmte.
De zon brandt verschrikkelijk en de temperatuur in onze klas loopt algauw op tot 36° 
Viyana waant zich in de overn van de Herbakker :-)
en Mauro vraagt zich af waarom hij zo zweet 
terwijl de straaltjes water vanuit zijn blonde haren lopen.
Ik probeer hem met een grap en een grol af te leiden van deze drukkende warmte : 
Miscchien omdat het vriest ! is mijn antwoord op zijn vraag.

 Immer goedlachse Kiara weet mijn grapje te smaken 
en zoekt -net als Dylano en Milano- verkoeling onder een rabarberblad.
 Kiara heeft haar 'noodrantsoen' water mee vandaag.
Gulzig kiepert ze de inhoud smakelijk naar binnen. 
Gelukkig beschikken we -dankzij Carine, onze buschauffeur- over een prima koelkast die
onze drankjes lekker koel houdt.
Mijn kleuters zoeken de schaduw op en hangen maar een beetje passief rond. 
Geen zin in een fietscross of voetbalpartijtje. 
De eerste warmte, het kruipt in de kleren !  
Prettig weekend iedereen !!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten