donderdag 18 juni 2015

18 juni 2015

Wat een dag !!
De kleuters zijn héél erg druk .. de vakantie wenkt ..
Toch heb ik nog enkele opdrachten voor mijn kleuters : 
een knipoefening van ijsjes
 en een knutselactiviteit : ik maak een vuurtoren ! 





 











Mauro heeft een beter idee, zo laat hij toch weten : 
"Zullen we nog een schilderij maken voor Rogerke ?" vraagt hij poeslief. 
"Ik denk dat hij blij genoeg is met zijn kunstwerk en geen plaats meer heeft voor nog een extra werk" sus ik Mauro, 
kwestie van hem op andere gedachten te brengen.
Mauro is tevreden met die verklaring.

Tijdens de middagpauze is het extra stil, iedereen is er op uit ! 
Juf Anne met haar K3 zijn uit eten naar McDonalds,
Juf Muriel gaat shoppen en 
juf Elina loopt toezicht in de refter. 
Ik heb een zee van tijd en leg de laatste hand aan de foto van de schoolreis. 
Maar dan gebeurt wat niemand ooit verwachtte, 
bij het verzamelen van mijn nodige materiaal uit de knutselkast, 
scheurt mijn gloednieuwe broek !!  
Daar sta ik dan, gelukkig valt het niet op !! 
Bij aanvang van de lessen, troost Viyana me :
 "Mijn mama kan dit heel goed .. dingen maken die stuk zijn"
Dylano voegt er nog een extra dimensie aan toe : 
"En mijn mama kan heel goed breien"
Lief bedoeld maar er is geen herstellen meer aan en dat na één dag in gebruikname.
Ik baal !! 
En het wordt nog erger als een collega verklaart : "Komt ervan als je dikke beentjes hebt hé !"
 
Juf Lien (eerste leerjaar) loopt langs en 
is zo vriendelijk mijn bibliotheekboeken terug te brengen 
met haar leerlingen  .. dank je ! 
 De leerlingen van juf Nele - Jolien en Yara - komen dan weer op interview.
Zij hebben enkele vragen opgesteld die ik feilloos met mijn kleuters beantwoord. 
Jolien kijkt héél tevreden, Yara kijkt nog wat bedenkelijk ! 

4 opmerkingen:

  1. Had ik dan toch gelijk met je beentjes en kietjes he....xx :) xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen vetjes, één en al spier .. ik sport, weet je wel !!

      Verwijderen
  2. Maar juf Tania...broeken genoeg...nog eventjes en we gaan op de lappen !
    zeker weten dat we een schitterende jump-suit vinden!!
    we zoeken, zoeken in alle ,alle hoeken!

    BeantwoordenVerwijderen