woensdag 17 juni 2015

17 juni 2015

De Tandem ontmoet  wielerlegende .. Roger De Vlaeminck !

Wielericoon Roger De Vlaeminck en burgemeester Loete op bezoek in de tweede kleuterklas.
We zingen samen het sportlied ..
.. tot grote vreugde van onze gasten.

Naar aanleiding van de viering 775 Eeklo, 
koos de tweede kleuterklas voor het sportieve luik ..
"rennerstalent in Eeklo .."
Roger is best onder de indruk van 'zijn' kunstwerk.
Mauro en Dean geven een woordje uitleg !
Daarna spelen we samen het 'Roger-De-Vlaeminck-memory-spel"
Maar opgepast voor de éclairs (= het favoriete dessert van Roger)
Bij het trekken van de éclairs, zet Roger ons aan het sporten, calorieën verbranden !
Sportles met Roger - hij weet zijn opdrachten wel te kiezen :-)
We hebben nog een extraatje voor deze ex-renner, een doosje éclairs en een knuffel van de kleuters.

We hebben een duplicaat gemaakt van ons kunstwerk. 
Dat werk wordt gesigneerd door Roger en
krijgt één dezer dagen een definitieve plaats in de kleuterafdeling .. tof !
Samen nemen we ook het boek 'Omdat ik Vlaeminck ben' eens door. 
De kleuters vertellen wat zij over het wielrennen geleerd hebben.
Roger neemt het eventjes over en leert mijn kleuters nog enkele weetjes bij.


En als echte Tandemtrappertjes demonstreren we ons kunnen op de fiets.
Al moet ik van Roger de helm van Jay eerst even aanpassen - 
"Staat niet goed, jong ! Als hij valt .. !"roept hij me toe.
Roger knikt tevreden na mijn tussenkomst en 
dan wordt het startschot gegeven van de Tour de Tandem.
Het peloton raast voorbij aan een moordend tempo. 
In de bocht loopt het even vast. 
Grote hilariteit bij de genodigden. 
Mauro wordt zelfs eventjes héél boos maar hier weet Roger raad mee 
"Da zijn toppers hé ! Altijd kwaad als ze niet winnen ! Winnaarsmentaliteit !"
Mijn kleuters trappen hun beste beentjes en proberen op deze afstand snelheid te halen.
Hijgend en puffend komen ze over de streep !
Nog een laatste foto .. 
Dank je wel burgemeester Loete en Roger De Vlaeminck om in te gaan op ons verzoek. 
Het was een toffe ontmoeting  ! 

Nog een sportnieuwtje :
Eddy Merckx wordt 70 jaar !
In 1969 won hij de Tour de France op een spectaculaire wijze - heb ik van horen zeggen - 

Maar Eddy zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben .. 
 .. want zo heette destijds mijn knuffelbeer .. genoemd naar 'de grote' Eddy Merckx. 
Intussen ligt mijn Eddy ergens op het containerpark - oud en versleten .. 

Maar voor Eddy Merckx  : GEFELICITEERD  !


De liefde voor de fiets werd me duidelijk met de paplepel ingelepeld ;-) 
 Jong talent op de driewieler

10 opmerkingen:

  1. WAW, Juf Tania,ik ben zoooo fier op je !!! ( dat ik zeg ik ook altijd voor een examen van min dochtertjes... Proficiat ! xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keine bemerking.. jij had wel al 'ferme' beentjes he,toen je klein Taniaatje was.. :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog vergeten en ja hoor, ook flinke armpjes.. ahahahah xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu serieus, het moet een hele leuke dag voor je klasje zijn geweest, flink van me om je niet te komen storten he..! Maar het was jullie moment.xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je niet eens kwam langslopen .. zou leuk geweest zijn ..
      maar als Roger woord houdt, loopt hij morgen opnieuw langs ?!
      Dus op post hé deze keer !

      Verwijderen
  5. Ik ben met mijn klasje al weg om 11 u, 'Tjete' zal rap moeten zijn....xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo'n hoog bezoek!
    Plezant !
    Je kleuters zijn echt wel geïnteresseerd en geboeid door zijn bezoek.
    Ik zie dat ook juf Tania duidelijk genoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh en Tommek Boonen...wanneer komt die...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar maak ik werk van .. al vrees ik dat ik zal moeten wachten op 'zijn' pensioen vooraleer hij tijd heeft voor ons ..

      Verwijderen