maandag 15 juni 2015

15 juni 2015

Onze K3tjes hebben vandaag hun schoolreis .. naar sealife ! 
Het wordt een stille dag, zoveel is duidelijk .. nu juf Anne er niet is ! 
Ik heb alvast mijn gepaste strandtas klaargemaakt : 
een duikbril en snorkel om de visjes grondig te observeren.
Ook een strandbal zit in mijn tas, om een fijne namiddag samen te spelen op het strand.
 De kleuters van juf Anne zien mijn deelname wel zitten 
maar mijn teergeliefde collega wijst me prompt de deur.  
Jammer, juf Anne weet niet wat ze mist !
Nu ben ik geen 'opgevertje' maar eerder een doorzetter van het erge soort ..
Terwijl mijn kleuters de K3tjes uitwuiven, sluip ik ongemerkt op de bus 
en neem stilletjes plaats naast Shirley.
Natuurlijk blijft mijn verschijning niet onopgemerkt en prompt vlieg ik van de bus, zonder pardon. 
Juf Anne roept me nog iets toe : "Zal je me missen, vandaag ?"
"Neen .. helemaal niet .. ik zal tenvolle genieten van de rust vandaag !"
Enkele mama's knikken instemmend als ze dit horen. Zo zie je maar ! 

Een half uurtje later heb ik een eerste overgangsgesprek met de zorgcoördinator.
Mijn weekschema is grondig door elkaar geschud en 
dus gaan mijn kleuters met juf Elina naar de les bewegingsopvoeding. 

Ook de refter verloopt vrij rustig ! 
De leerlingen van het KA hebben er immers examen .. wiskunde nog wel ! 
De kleuters gedragen zich voorbeeldig, je kan er een muis horen lopen. 
Flink zo ! 
Na de refter neem ik een snelle hap maar dat is buiten juf Anne gerekend.
"Een sms loopt binnen : juf Kelly vliegert en 't loopt voor geen meter !"
Kijk, dat heb je nu met juf Kelly  .. zij doet tenminste een poging ..
Bravo, juf Kelly .. dikke pluim van je collega K2 ! 

 
In de namiddag schilderen we een zeezicht - schilderen met draad, een leuk effect.
 Visjes heb al lang niet meer dus snel ik na school nog eventjes naar AVA op zoek naar sticker-visjes. 
Het resultaat zie je binnenkort wel. 
Eén ding kan ik reeds verklappen, het is wondermooi ! 

 De schooldag loopt ten einde, daar is de schoolbus met de K3tjes en jawel, met juf Anne. 
De rust is over ! Helaas !

4 opmerkingen:

  1. ja,ja, juf Tania...als je maar op straat kunt lopen hé!! :)
    Jou beurt is geweest, je was vorige week al aan 't zeetje!
    Maar als ik dat zo zie...zou ook veel zin hebben om mee te gaan!
    Maar ik weet zeker dat je het in jou klasje ook wel weer reuzeplezant is geweest vandaag!
    Nog eventjes geduld...de vakantie piept al achter het hoekje!!
    En we hebben een uitstapje verdiend!
    Wat denk jij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat uitstapje noteer ik ..
      Eerst even wennen aan het idee 'vakantie' en dan gaan we eens naar de solden.
      Fijn einde schooljaar voor jou en groeten aan de familie !

      Verwijderen
  2. Juf Tania, vanaf nu zwijg ik als een graf...xx

    BeantwoordenVerwijderen