zondag 21 juni 2015

25 juni 2015

Vroeg uit de veren en ik rep me in zeven haasten naar de markt ! 

Vandaag vieren we het allerlaatste feestje in de Tandem
en daarna gaan we uit de bol op onze nieuwe, pas aangelegde 'festivalweide'
en schudden we vrolijk de beentjes los op leuke songs. 

Ik hoop echt dat we nog wat energie over houden na zo'n drukke dag 
want 's avonds worden de ouders - die een afspraak hebben - verwacht in de klas van hun kleuter. 
Sorry als je hier en daar een vermoeid trekje bespeurt 
maar we hebben het al heel zwaar gehad in juni !  

De voorbereidingen voor het feest zijn gestart .. 
er worden boeketjes bloemen geplukt
om het feest een 'extra' vrolijke noot te geven.
Mauro heeft een extra boeket voor me geplukt ! 

De hele voormiddag wordt er met tafels en stoelen gezeuld, 
de tafels worden gedekt ..
iedereen heeft er onnoemelijk veel zin in ! 
Om klokslag 11.30 uur rijden juf Anne en ik om een lading lekkere, Belgische frietjes !
En dan is het smullen .. 
Iedereen vindt een plekje in de schaduw, want de zon klopt overuren vandaag.

Gezelligheid troef in de Tandem !

Rijen tafels moeten bediend worden door, jawel .. de juffen !

En ook het opruimwerk is voor dezelfde juffen ! Maar het gebeurt allemaal met een lach !
Ook juf Anne is heel ijverig met het nemen van foto's. 
"Ik maak een fotoreportage" laat ze weten.
In dit warme weer, laat ze ons poseren !
Het is héél gezellig in ons buitenkeuken !
Terwijl ik afwas, droogt juf Vera de bekers. 
Juf Anne doet eveneens een poging maar dit ontaardt in een 'watergevecht' tussen de kleuterjuffen
van de tweede en derde kleuterklas. 
Juf Vera zoekt de veiligheid van haar bureau op
en ook de andere collega's hebben haast en vluchten naar hun klas. 
Flauwtjes hoor ! Het is nu net zo leuk ! 
In de namiddag zoeken we verkoeling onder een boom.
Het is er heerlijk fris !
En een snoepje (dat we trouwens kregen bij onze bestelling bij Frituur De Beir) gaat er altijd in.
Wat zie ik ?? Juf Elina snoept gezellig mee ..
.. en ook juf Muriel heeft al een snoep te pakken.
Al verdenk ik haar die gepakt te hebben van Jonas - zie hem staren ? Ocharme !

Lekker lui op 'onze festivalweide' !
En dan gaat de Tandemrock van start !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten