vrijdag 12 juni 2015

12 juni 2015

 12 juni .. de rode duivels spelen vandaag een EK-kwalificatiematch.
Hopelijk scoren ze enkele voltreffers op doel. 
De kleinste 'duiveltjes' van het land (onze kleuters) 
brengen er vandaag de sfeer in met hun tri-colore outfit .. leuk !
De mama van Viktor(K3)  en Mathias(P) zorgde voor de feestelijke aankleding van deze mooie dag .. Tof initiatief trouwens ! 
 Marc Wilmots (bondscoach) heeft zijn elftal ..
wel, dit is mijn elftal met een paar bankzitters ;-)  
Ze zijn helemaal klaar voor een knotsgekke, sportieve dag.
 Mauro bouwt een doel !
Giorgio oefent 'op doel schieten'
 Jay en Milano gaan voor de tribune
 Leonie keurt de duivels-accessoires
 Kiara maakt uit plasticine een voetbal -een rood exemplaar .. moest ik erbij vermelden-
 Vrijdag .. fruitdag .. en dus eten we 'rode' kersen.
"Krijg je rode lippen van" lacht Nico.
En ik krijg nog meer fans van deze lekkernij ..
Cynthia vindt de zoete kersen overheerlijk, flinke meid !
 Ook deze duiveltjes snoepen mee van het overheerlijk fruit.
 Terwijl Liam zich laat rondrijden als een echte 'star' door Kythana.
Heeft hij niet de 'looks' van ene  Marouane Fellaini ??
 En dit vindt Axana van het Belgisch elftal .. 
twee dikke duimen, dat wordt knallen deze avond !
Fien (peuter) is héél fier op haar duivelkleedje. 
Dit maakte haar mama gisteren nog ! Knap hoor ! 
Het voetbalwerk laat ik over aan het jeugdig talent .. het is puffen en zweten vandaag.
Intussen bekommer ik me over 'het veld' onder het goedkeurend oog van Thibault.
Pats, ik word onder vuur genomen door ..
.. Milano .. 
Thibault vindt het knap voetenwerk .. waw ! 

Deze fans oefenen reeds voor de match van deze avond. 
't Is te zeggen .. als ze niet hees geschreeuwd zijn tenminste.
Ik denk dat de Duivels hun kreten tot in Wales hebben gehoord.

Viyana had duidelijk zin in een feestje en bracht vers gebakken cakes mee
voor iedereen van de klas.
Dank je, het smaakte verrukkelijk !

Er zijn er twee jarig .. 
Dylano en Yenthl ..
Gefeliciteerd en dikke kus van de juf ! 
 Dylano had nog een extra cadeautje bij ..
Een leuk boek over Tip de Muis ! 
Dank je !

Ik hoop dat Dylano en Yenthl maandag 
hun verjaardagskroon nog eens meebrengen naar de klas. 
Een kleuter kreeg een spontane bloedneus die moeilijk te stelpen was 
door de warmte in de kleuterafdeling. 
Uiteindelijk lukte het me met enkele ijszakjes. 
Maar toen was het al weer tijd om 
de cadeautjes van vaderdag uit te delen en 
dus ben ik vergeten een foto te nemen van het jarige duo.

Ik verlang naar het weekend .. 
het was een heel drukke week (oa door de schoolreis)
maar ik heb nog teamvergadering.
Deze avond probeer ik nog wat te genieten van de zon en 
dan maak ik me op voor een (hopelijk) heus voetbalfestijn.
Go Devils Go !! 

Prettig weekend !  

Uitspraak van de dag .. 
Vandaag zijn de meeste kleuters gekleed in een combinatie van zwart - geel - rood. 
Eventjes duiding geven tijdens het onthaal. 
Mijn kleuters hebben er het volste vertrouwen in : "De Rode Duivels winnen vanavond !"
"Ze kunnen ook verliezen" geef ik hen mee.
Waarop Mauro heel verontwaardigd zegt : "Dan zijn het slechte hoor, juf Tania" 
 Zo eenvoudig is het dus voor kleuters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten