vrijdag 19 juni 2015

20 juni 2015


Vandaag zijn we actief op het slotfeest van het Schaperke. 
Na 50 jaar sluit ons wijkschooltje de deuren. 
En dat afscheid ondernemen we samen met oud-collega's en oud-leerlingen. 
Ook ik was er een jaartje te werk gesteld, 
samen met juf Edith (Kleuterjuf K2 - K3) runden we de kleuterafdeling -
  juf Christiane (Onderwijzeres L1 - L2 - overleden) - 
meester Eric (Onderwijzer L3 - L4)
 en meester Eddy Van Hecke (Onderwijzer L5 - L6). 


 Iedereen klaar voor "het allerlaatste optreden" .. 
onder het goedkeurend oog van oud-collega's : 
Directeur Etienne Martens en juf Jeanine, 
juf Edith (Gepensioneerd kleuteronderwijzeres P-K1-K2-K3 Schaperke), 
juf Mireille Boeckaert (gepensioneerd onderwijzer L3-L4 / directie)
meester Eric (gepensioneerd onderwijzer L3-L4 Schaperke)
juf Leen (godsdienst) 
juf Lydia (gepensioneerd onderwijzeres L3 de Tandem), 
juf Anne Reinhard (gepensioneerd kleuteronderwijzeres K3 de Tandem)  
juf Laurette (gepensioneerd onderwijzeres L1-L2 Droomschip + oudgediende Schaperke) 
juf Hildegard (gepensioneerd zorgco),
Directeur Jenny De Potter, 
Directeur Filip Maertens, 
Directeur Nathalie (L1-L2 Schaperke)   .. 
Niemand wil dit afscheid missen !
 De dames van de cava .. waaronder ook ikzelf, (nu eventjes fotograaf van dienst).
Juf Muriel vergiste zich van opdracht, zij werd verwacht op een andere stand .. 
Saturday-morning-blues ???  

 
Afscheid met witte ballonnen en een boodschap !
Na de arbeid eten we samen een frietje .. smakelijk ! 

Het was goed om samen afscheid te nemen van het 'groene' schooltje van 't oostveld
 waar we allemaal warme herinneringen aan bewaren. 
Iedereen ging op zoek naar zijn / haar stukje Oostveld ..
We dachten even terug aan juf Christiane zaliger (onderwijzeres L1-L2) 
die na elke zwemles steevast 3 krulspelden haar haren injoeg :-) 
en instructies gaf vanop haar stoel tijdens de lessen LO
Juf Mireille die me eventjes attent maakte op mijn leeftijd ..'wat was je nog een jong kiekske toen'
Ook onze gedachten gingen even naar juf Myriam (zedenleer) die haar klas volstouwde met papier-maché creaturen en een krak was in het organiseren van lentefeesten samen met Henri. 
Meester Eric ging op zoek naar 'zijn' kastanjeboom die hij jaren geleden met zijn klas plantte. 
Juf Edith, juf Anne en ik liepen even binnen in ons 'oude' kleuterklasje. 
Juf Edith herinnerde zich de volgestouwde klas kleuters, alle leeftijden samen .. je moet het maar doen ! 
Juf Anne herinnerde zich vooral de trap aan de refter waar 'kleine' Justine wateroverlast bezorgde. 
De brandweer moest net niet uitrukken ;-) 
En ik herinnerde me het briefje dat ik op een morgen kreeg van een ouder waarop stond : 
'Vandaag teelkost !' Wat dat mocht wezen, het was me een raadsel ?? 
Gelukkig kon juf Christiane voor mij enige opheldering brengen.
.. 
Een pak fijne herinneringen die samen met het schooltje 'gesloopt' zullen worden.

We wensen de 'Schaperkes' nog een pak fijne laatste herinneringen toe vooraleer 
de deuren definitief  sluiten op 30 juni.  
Het gaat jullie goed !


Royal de Luxe strijkt neer in Antwerpen .. enkele mooie plaatjes ..




Ik ben alvast fan .. mega-indrukwekkend !!

5 opmerkingen:

  1. Juf Tania en Juf Anne samen in het Schapertje, dat zou ik willen zien hebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meester Eddy had het niet overleefd .. weet ik zeker .. hahaha

      Verwijderen
  2. Juf Tania, was jij daarna nog in Antwerpen gisteren ? :) xxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kent mij toch ?? En 's avonds liep ik nog eventjes de Gentse Zomernachtrun .. in de(mijn) stad van 't Vliegerke

      Verwijderen
  3. Wacht tot je mijn (Lucjes ) verrassing ziet morgen.... je zal in de lucht gaan....xx

    BeantwoordenVerwijderen