vrijdag 19 juni 2015

19 juni 2015

De laatste dag van de werkweek en alweer staat er een extra vergadering op de agenda : 
klassenraad met het CLB - directie en Zorgco. 
Juf Roosmarijn komt mijn kleutertjes begeleiden 
terwijl ik in 'conclaaf' ga, gewapend met een stapel gemotiveerde adviezen.

Eenmaal terug in mijn klas diep ik de krant van deze morgen uit mijn tas. 
In de katern 'Regio' staat een artikel van onze klas. 

Roger De Vlaeminck heeft gisteren een bezoek gebracht aan de kleuters van de Tandem in Eeklo. 
Die hadden een kunstwerk rond hem gemaakt.
In het kader van de viering '775 Eeklo' kregen de kleuters van het Gemeenschapsonderwijs Eeklo de opdracht een kunstroute uit te werken.
"De tweede kleuterklas koos voor het sportieve luik" vertelt juf Tania De Moor. "Eeklo kende de voorbije jaren heel wat rennerstalent, maar de keuze viel uiteindelijk op wielericoon Roger De Vlaeminck. 
Hij kwam samen met burgemeester Koen Loete het kunstwerk bewonderen. 
Hij kreeg het origineel werk mee naar huis. Het duplicaat werd gesigneerd door De Vlaeminck en krijgt een definitieve plaats in de klas." 
Roger De Vlaeminck was enthousiast. 
"Mooi wat de kinderen gemaakt hebben. Ik heb ze meteen nog wat fietstips meegegeven", klinkt het. 
- uit Het Laatste Nieuws / 19-06-2015 -  
 Mijn kleutertjes stralen. 
Dylano vraagt zich meteen af hoe de krant dit weet ?!?
Misschien eventjes navragen bij meester Klaas. ;-) 

En dan is het nog .. pakjestijd .. 
 Carine, onze buschauffeur weet dat ik gek ben op mooie prentenboeken ..
Dit boek kocht ze voor ons klasje in sealife .. 
Dank je wel, Carine ! 
Het is een prachtig verhaal ! 
Dikke kus van de kleutertjes van de tweede kleuterklas.  

De kleuterafdeling had een klein probleempje op te lossen vandaag !
Eén kleutertje had zich vergist van deur en had zijn behoefte gedaan, 
jawel .. in de klas van juf Anne ipv de sanitaire accomodatie op te zoeken. 
Het zag er niet uit ! 
Juf Kelly wist niet waar ze het had en ik .. 
.. ik kreeg gewoon de slappe lach. 
Kan gebeuren hé ! 
Maar wat een teamwork ! 
Juf Kelly ging op zoek naar verse kleertjes, 
juf Elina poetste de schoenen schoon mét een tandenborstel
en ik ging met papier de restanten ophalen die her en der op de vloer lagen. 
Gelukkig kwam de poetsvrouw nog langs en 
met een fris sopje werd de derde kleuterklas opgefrist.  

Trouwens, wist je dat het vandaag 'dag van de schoonmaak' is ?? 
Dus voor alle poetshulp op school een bloemetje 

2 opmerkingen: