vrijdag 8 september 2017

8 september 2017


Een versje ..

Ik heb een schaar ..
die doet zo raar ..
ze knipt in mijn neus,
ze knipt in mijn oor,
ze knipt in mijn haar ..
echt waar, domme schaar ! 

En dan gaan we knippen !
Juf zoekt uit wie vlot een schaar hanteert,
wie links-/rechtshandig is 
en wie nog wat extra oefening kan gebruiken.
Daar gaan we ! 




 Linkshandig Korneel .. kies dan een paarse schaar .. 







En na het knippen, gaan we snippers kleven. 


En alweer is er een verrassing voor de juf ..
Lauren en Luiz hebben een lekker, zoet dessert voor me gemaakt ..
verse chocolademousse !
Dank je wel ! 
Nu we met zoveel kleutertjes zijn, ben ik genoodzaakt mijn klas te reorganiseren.
Een kastje verhuist van hier naar daar, mijn bureau schuif ik aan de kant 
en de grote kast moet enkele centimeter verschuiven.
Geen sinecure want die kast zit volgepropt en ik krijg er maar geen beweging in.
Er zit niks anders op dan de kast leegmaken.
Maar dat is buiten juf Joke gerekend. 
Samen lukt het wel ! zegt ze. Gewoon even sleuren aan dat gevaarte. 
Maar ook 'samen' lukt het ons amper.
Juf Joke sakkert : Door al de lagen boenwas op je kast, glijdt ze gewoon uit mijn handen. 
Ik heb geen beetje grip !
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen .. mijn schuld ! 
Uiteindelijk slagen we in onze opzet.
En de klas ? Die ziet er voortaan een beetje anders uit. 



Onze eerste volledige schoolweek zit er bijna op.
En dat school lopen best vermoeiend is, ervaart Radion (K1) op deze dag. 😊

Fijn weekend !

1 opmerking:

  1. Had ik er ook geweest had ik de 'verhuis' kunnen coordineren als een echte 'ploegbaas'������... a propos leuk dat je mijn versje aanleert ❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen