vrijdag 15 september 2017

15 september 2017

15 september  ..  feest in de Tandem .. 


1942 .. een oorlog treft de wereld, Walt Disney tekent het verhaal van Bambi,
Bing Crosby zet zijn 'White christmas' op plaat
én het Koninklijk Atheneum krijgt een vaste stek in Eeklo.
Later zal blijken dat onze school het enige oorlogskind is.

En precies op 15 september zwaait de schoolpoort voor de eerste keer open, 
exact 75 jaar geleden. 
Deze morgen heb ik al mijn feestvlaggen verzameld én ballonnen geblazen ..
We laten het iedereen weten .. 
GO! 75 viert haar verjaardag .. een respectabele leeftijd .. 
(mooie letters en cijfers als je het mij vraagt 😉)
Korneel heeft alvast zijn feesttoeter mee. 
Zin in een feestje, Korneeltje ? 
Nicola vraagt zich dan weer af wie vandaag jarig is ?!
Als ik hem zeg dat de school jarig is en wij een feestje te vieren hebben
is zijn reactie :
Ik ben dol op feestjes ! 
Mooi zo ! 
We starten met een verjaardagslied voor de jarige.
Odil de krokodil (onze klaspop) is er ook helemaal klaar voor
én mét feesthoed ..
 'Happy birthday to you' klinkt door de kleuterafdeling.
Juf Ilse heeft mijn hint van gisteren begrepen.
Ik vind in de koelkast een onafgewerkte taart .. of toch niet, hmmmm ! 
Maar mijn Odil heeft ook plannen ..
Een deegrol ? Suikermarsepein ? 
En taartdecoratie ? 
Party Busters ? 
Ook zin in een stevig feestje, Odil ? 
We werken eraan ! 

Tijdens mijn vrije middagpauze ga ik aan de slag.
 Voila, tot zover mijn bakkunsten !
 Het feest kan beginnen .. 

 En omdat de zon schijnt, verzamelen alle kleuters buiten. Gezellig !
 Bij de één staat het feesthoedje al wat schuiner dan bij de andere 😊
 We zingen, dansen, springen .. en wachten op de feesttaart !




De feesttaart van juf Ilse .. lekker .. 
Ook onze zorgco, juf Lien is steeds present om een handje toe te steken, fijn !

En dan kunnen we eindelijk smullen van de feesttaart !
Mona en Linde
Djalinca en Amber
Nicola en Nathan
Emilio en Tatiana
Bryan en Eduardo
Atakan en Robbe
Lauren en Korneel
Hailey en Josephine
Cas en Luïz
Wie mis ik ?? Vladimir, Emiel en Sabri .. 
Die sloebers waren gaan lopen want 'wij lusten geen taart' beweerden ze toch.
Nog nooit meegemaakt 😈😈😈
En dan gaat de juf bellen blazen ..

Nog voor de school uit is, tekent juf Vera present.
We zijn blij haar terug te zien en eerlijk .. 

ik mis haar en ons dagelijks praatje
over duizend-en-één dingen.
Vandaag komt ze nog eens de sfeer van het schoolleven opsnuiven. 

De school is uit .. de kleuterafdeling davert op haar grondvesten .. 

Een graafmachine schept de aarde weg.
Alles wordt in gereedheid gebracht voor de inplant van ons tuinhuis.
De fietsen krijgen opnieuw een plaats dichtbij de kleuters.




Precies om 17.00 uur worden we verwacht op het stadhuis voor een academische zitting. 
 Burgemeester Loete is onze gastheer en is lovend over het gemeenschapsonderwijs in zijn stad. 
 Mevrouw Van den Driessche schetst de geschiedenis van GO! Eeklo.
 Beide directies, meneer Van Vooren en meneer De Baere spreken hun team toe.
En afgevaardigd bestuurder van het GO!, mevrouw Verdyck geeft een inspirerende speech
over 'Onderwijs binnen een gemeenschap' 


 De officiële aankondiging van de oprichting van een Rijksmiddelbare school in Eeklo in 1942.
Het inschrijvingsgeld bedraagt 200 Fr. 
De basisschool doet het echter beter en vraagt als inschrijvingsgeld slechts 100 Belgische Frank.😉
 Schepen Bob, oud-leerling van onze school.
 Juf Nicole, onze kinderverzorgster sinds jaar en dag.
 Juf Lien, onze zorgcoördinator
 Juf Kelly, het 'piepkuiken' van het team en
 ikzelf, de 'ancien' van het team met 27 dienstjaren op de teller.
 Mevrouw Verdyck, afgevaardigd bestuurder van het Gemeenschapsonderwijs
 Meneer De Baere, directeur van de basisschool GO! Eeklo sinds 1 september.

Receptie in de raadzaal van het stadhuis

Het gulden boek .. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten