woensdag 13 september 2017

13 september 2017


Druk..druk..druk.. 
Wat vliegt de tijd toch snel, het is alweer woensdag.
De lievelingsdag van de kleuters, zo zal later blijken.
"Want die dag is er geen eetzaal !"



Ik ben voor dag en dauw op school om nog enkele zaken af te handelen.

Mijn administratieve taken zitten op koers.
Vandaag hoop ik van jullie, ouders de nog ontbrekende documenten binnen te krijgen.
Dan kan ik alles alfabetisch rangschikken
en dan pas kunnen de documenten naar juf Wendy op het secretariaat
voor verdere verwerking.

Ook de nodige kalenders in de kleuterklas zijn aanwezig ..
daglijn, weekkalender, dagkalender, aanwezigheidskalender, verjaardagskalender, weerkalender !

Wat mij rest is nog wat opruimwerk !

Vele (knutsel)spullen moeten in een aangepaste doos 
mét overeenstemmend pictogram.
En daar loopt het fout voor me. 
Eén van de boxen schiet uit mijn handen 
en belandt pardoes op mijn teen. 
Ik sakker en spring en hap naar adem. 
Het haalt allemaal niks uit.
Een bloedende teen die zwelt en blauw kleurt, is het resultaat. 
(Zou dit tellen als werkongeval ? 😉 - leg dit maar eens voor aan een normale mens)
Maar alle spullen krijg ik toch nog netjes opgeruimd. 
En zo sta ik stipt om 8.30 uur aan de schoolpoort
met een voet die amper in mijn schoenen past. 
Niemand die iets gemerkt heeft. 😊Ik heb het alleen maar gevoeld.


Maar Hailey brengt troost. 
Na haar zware dagtaak in de klas, 
heeft ze gisterenavond nog een mooie tekening voor me gemaakt.
Dank je wel ! 
Robbe is in de ban van de maan. 
Waarom is de maan er als het dag is ? vraagt hij.
Euhm, even nadenken hoor Robbe. 
Soms komt dit wel eens voor ..
Wetenschap, weet je wel !
En Robbe is tevreden met dit antwoord.
Ik hoor het hem aan andere kleuters vertellen : Soms komt dit wel eens voor ! 
😊😊😊


 Ook vandaag wordt er ijverig gewerkt aan een crea-opdracht nl
het inkleuren van een tekening (wasco) met ecoline.


En na deze opdracht volgt nog een tekening op een letterblad.
Op de foto's is het wachten want mijn batterij is leeg. 😈(het zit me precies niet mee vandaag)

Hier zijn de beloofde foto's dan.






    
       Tijdens de speeltijd werk ik de aanvragen voor Tutti Frutti weg. 
Exact één kwartier heb ik de tijd .. 
Gelukkig hebben de meeste ouders naam én klas op de omslag geschreven.
Zo gaat het voor mij sneller. 

De activiteit wiskundige initiatie moet ik morgen ergens inpassen. 
Door het vele werk, zijn we er niet geraakt. 
Morgen rangschikken we voorwerpen van klein naar groot en 
voor wie meer kan .. van groot naar klein. 
Ik ben benieuwd. 

En dan was er nog .. 

Linde .. Ik heb er een maatje bij, echt waar ! 
Kort voor het middaguur verwent ze me met een dikke knuffel
maar haar woorden laten mijn hart smelten ..
Ik vind jou de liefste juf ! 
Dank je Linde voor het fijne complimentje.
We maken er samen een leuk jaar van.

En kleine kleuters worden groot.
Dat moet ik alweer eens vaststellen als de buskinderen 
hun opwachting maken aan de kleuterafdeling.
Kiara (nu eerste leerjaar) knuffelt me net niet dood😊

Ik herinner me haar eerste dagen bij ons op school,
met haar veel te grote boekentas
en hoe ze als een klein kuikentje achter me aan holde. 
En nu staat ze daar met alweer een veel te grote boekentas..
klaar voor een nieuwe uitdaging .. leren lezen, schrijven en rekenen. 

Ook Dylano (tweede leerjaar) spreekt me aan : Juf Tania, ken je me nog ?
Hoe zou ik jou kunnen vergeten ? zeg ik hem. 
En Dylano straalt ! 

Caithlin (derde leerjaar en zusje van Djalinca) 
vertelt me dat ze graag nog eens 'kleuter' zou zijn. 
Wat was het leuk ! mijmert ze. 
Ook ik herinner me 'haar kleuterjaren' levendig 😉
Ik ben blij te horen dat ze mooie herinneringen heeft 
aan haar kleuterjaren in de Tandem bij juf Anne en mij. 

En ook op een woensdagnamiddag moeten er huiselijke klussen uitgevoerd worden : 
wassen - strijken - poetsen (een vogel had het op mijn auto gemunt !) .. 

En tijdens deze klus bedenk ik dat we op vrijdag 15 september 
wel een hele speciale verjaardag te vieren hebben ..
want op die dag viert onze school haar 75ste verjaardag ! 
Zullen we een feestje bouwen ? 
Eentje met taart of ander lekkers ? 








4 opmerkingen:

  1. Juf Tania,
    Ik heb waarschijnlijk nog een vitaminis bloemkool kunnen bemachtigen! Ik wacht hoopvol op een pakketje via de post ��
    Groetjes mama Xander en Nathan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O dank je wel voor alle moeite. Je bent een schat.
      Groetjes Juf Tania

      Verwijderen
  2. Ik mis die hectische toestanden wel.. nu ik hier zit... En ding valt me wel op , normaal gezien ben ik de 'onhandige Harry' in het kleuterblok.. maar je krijgt blijkbaar mijn streken.. XXX

    BeantwoordenVerwijderen