dinsdag 5 september 2017

6 september 2017

5 september - Infoavond in de Tandem.

Gisteren had ik de mama's en papa's te gast in de tweede kleuterklas.
Na een theoretisch deel over de werking van de kleuterklas, 
volgde een praktisch deel ..

Sommige ouders vreesden voor een les LO 😊 Terecht.
Stonden daar geen puntjes ..................in de voorbereiding die de juf maakte ?? 
Die les heb ik hen (wijselijk) bespaard .. 
wie weet, misschien volgend schooljaar 😉

Een lesje muzische vorming zagen de ouders wel zitten ..
Samen creatief ! 
En dit alles volgens het leerplan muzische vorming - beeld.
Plasticine (voor)kneden - grove motoriek stimuleren ..

Dank je aan de ouders om de plasticine voor te kneden.
Een klusje dat ik anders kan/mag uitvoeren. 😕
Slierten maken .. fijne motoriek ontwikkelen
Ook Tatiana werkte  ijverig mee na een vermoeiende schooldag en papa zag dat het goed was ! 



Samen een figuur vormen : beurtelings passen de ouders een sliert in
 - sociale vaardigheid ; beurt afwachten
én we zetten onze lijnen uit - muzische vorming : beeld

Het gaat er heel gezellig aan toe en iedereen is druk in de weer 

Vlakken inkleuren - ontdekken kleuren en lijnen..  
en dan de slierten plasticine verwijderen .. 

Resultaat van een avondje creatief in de Tandem !
De ouders schreven nog een boodschap neer .. hartverwarmend !


Deze morgen staat alweer een nieuwe dag te drummen.
Maar vooraleer we van start gaan, bewonderen we de kunstwerken van de mama's en papa's.
De foto's die ik op onze klasblog plaatste, toon ik aan de kleuters.
En dat vinden ze best grappig !

Linde vraagt zich af welk kunstwerk haar mama maakte. 
Ik denk dat ik dàt het mooiste zal vinden ! voegt ze er nog snel aan toe. 
Nadat ze het kunstwerk enige tijd bewonderd heeft, trekt ze volgende conclusie : 
Dat heeft mijn mama mooi gedaan ! 

Vandaag ligt mijn schilderschort klaar dus ook nu gaan we creatief aan de slag ..
met verf en papier ..
Maar eerst duiken we onze schilderschort in.
Zo te zien vraagt dit toch nog enige oefening. 😉
En dan gaan we lijnen schilderen, lijnen in kleur !
Emiel en Robbe .. Leuk hoor, juf !

Cas wil weten wat dit nu precies wordt ????


Mona bekijkt haar werk van dichtbij en Linde stort zich op haar lievelingskleur.


Lauren denkt al aan kerst : Het lijkt wel een kerstboom ! zegt ze fier.


Aan deze tafel wordt er plasticine gekneed en worden slierten lang en kort gerold.
Vladimir ziet het groot .. Ik maak zo'n lange sliert ! toont hij.


Een nieuw gezicht in K2 .. Nicola is terug van zijn verblijf in Moldavië.
Sabri en Korneel zijn blij met dit extra speelvriendje.


Luiz waant zich graaf van dit kasteel. 


Atakan helpt de ridders het kasteel te veroveren .. maar pas op voor de draak ! 


Tobias heeft het voor het 'groot' geschut.


Latoya, Djalinca, Amber en Bryan hebben dan weer bouwplannen. 
Misschien zit de bouwvergunning die te vinden is op school er voor iets tussen -
maar hierover later meer. 


In de schildershoek wordt er heel geconcentreerd gewerkt - mooi zo ! 


Eduardo is als eerste klaar met zijn opdracht, Vladimir is al aan een tweede sliert toe
en Hailey rolt ijverig door. 
Josephine gaat voor het 'ruimtelijk' werk. Knap hoor !
Luiz voert de controle uit !


We wisselen de groepen  ..


Bryan gaat snel aan de slag.


Latoya geeft tekst en beeld weer. Ze vertelt honderduit wat er op haar werkblad verschijnt.


Vladimir maakt 'bellen' - Zijn ook lijnen, hé juf ?!


Luiz en Josephine .. één en al concentratie.


En Amber roert de verf goed door. Dan pas kan ze aan de slag. 

Een lesje wiskundige initiatie maakt een slot aan onze schooldag. 
De begrippen klein - groot - kleiner dan - groter dan ..
worden ingeoefend. 

Fijne woensdag en geniet van jullie vrije middag !
Juf Tania 

En dan was er nog bezoek in de Tandem .. 
Juf Katrien  loopt langs.
Zij was ooit juf in het derde leerjaar, een toffe collega.
Het was een mooie tijd met leuke herinneringen.
Ik zal nooit vergeten dat juf Katrien
juf Anne en mij ondersteunde 
de jaren dat wij met ons tweetjes alle toezichten kregen voorgeschoteld,
van 's morgens tot 's avonds met heel veel kleuters onder ons vleugels.
Die dagelijkse toezichten na de refters nam juf Katrien voor haar rekening.
En zo konden juf Anne en ik even op adem komen. 
Juf Katrien, het was leuk om je eens weer te zien !! 
Bedankt voor die fijne jaren ..






2 opmerkingen:

  1. Lieve Juf Tania, volgend jaar kan je mss als info dag een praktische les voorbereiden .. bv een zwemles... leuk toch ... ik kom zeker kijken🤣😊😊😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste collega, zoals je waarschijnlijk maar al te goed weet zet ik geen voet meer in het zwembad .. Ik verzin wel iets anders ..

      Verwijderen