maandag 4 september 2017

4 september 2017

Je hebt zo van die dagen .. 
Wel, vandaag is zo'n dag ! 
Je kent het wel, zo'n dag waar niks loopt zoals het moet.
Het begint al deze morgen vroeg -
bij het achteruitrijden tik ik onze andere wagen lichtjes aan
en jawel, het knarst een beetje 😅
Gelukkig is er geen schade. 

De dag gaat precies heel traag voorbij.
Hoe dit komt ?? 
Daar kom ik pas veel later achter ..
vandaag kom ik overal té laat 
want de batterij van mijn uurwerk is plat.
Je zal het maar meemaken. 😏

Vrijdag na school bleef ik doorwerken tot 18.00 uur 
en kleefde ik de symbolen voor de kleuters.
Alles netjes laten drogen
en deze morgen moet ik vaststellen dat alle symbolen vastzitten 
aan de tafel 😡Dat wordt schrobben !

Bovendien krijg ik vandaag de eerste refter van het schooljaar voorgeschoteld,
eentje mét warme maaltijden én boterhammen.
Druk .. druk .. druk .. en ook hier zit het niet echt mee ..
ik laat een fles water vallen ! Oeps !
Het is werkelijk mijn dagje niet, laat dat duidelijk zijn. 
 Met z'n allen netjes in de rij op weg naar de eetklas.
 Eventjes tafels schikken : warme maaltijden links, boterhammen rechts, soep in middenbeuk. 
 Smakelijk iedereen ! 










Tot slot alle brooddozen controleren,
schooltassen vullen - gelukkig hoeven we vandaag nog geen jas aan -
Samen terug naar de kleuterafdeling en 72 kleuters onderwerpen aan een sanitaire stop. 
Oef, ik heb de klus geklaard in exact één uur tijd.
Dat is pas timing én dat zonder uurwerk. 😉😊


De kleuters zijn zo flink dat ik ze verwen (voor één keer) met een snoepje uit de snoeppot. 
Ik heb nog exact 20 minuten om een boterham naar binnen te werken 
of daar gaat de schoolbel alweer. 
Ik vlieg er samen met mijn bengels opnieuw in. 
 Deze keer veroveren we spelend een symbool ..
(die vastgekleefd zaten aan mijn tafel, weet je nog !) 
 Via enkele bewegingsopdrachten verwerft elke kleuter een symbool. Leuk ! 


En dan vinden we in de crea-hoek 'een blaadje met een gaatje'
 Hoe we dit gaatje vullen, ontdekken mijn kleuters al heel snel ..
Aan het werk iedereen ! 
Alle gaatjes moeten gevuld ! 







Plots hoor ik gemor .. ik ben blijkbaar niet de enige met problemen vandaag. 
Juf Ilse heeft haar bestellijst van de maaltijden gelamineerd in een heen - en weerschrift. 
O wat ben ik blij !! Ik ben niet meer de enige .. 
En nu mag juf Ilse haar probleem voorleggen op het secretariaat.
Benieuwd wat juf Wendy hiervan zal vinden 😀

Dank je .. Dank je .. Dank je .. Dank je .. 

De ouders van Korneel, evenals de oma van Robbe, 
juf Anne en juf Vera -trouwe volgers van mijn klasblog-
hebben mijn oproep ivm de spaarpunten van de VitaMinis gelezen. 

Korneel en Robbe hebben vandaag hun verzameling spaarpunten bij,
juf Anne bezorgt ze me bij gelegenheid 
en juf Vera bericht me dat ze haar collectie spaarpunten 
vandaag op de post gedaan heeft.
Dank je wel iedereen ! 
Jullie zijn schatten. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten